Zoeken Vraag het forum

Muggenbult in mexico nu

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kes

Hallo,

Heb een vraag! Ben nu op vakantie in mexico en ben meer dan 26x gebeten door een mug me hele benen hebben grote rode vlekken en het jeukt als een gek. Ik ben bij een dokter geweest hier maar sprak geen engels heb medicatie gekregen en wilde weten of dit goed was en of ik meer kon doen?

Heb gekregen:
    -betametasona
    -difenhidramina

Er is me hier verteld door een amerikaanse vrouw dat ik een allergie heb ook heb ik op sommige gele doorzichtige blaasjes en komt vocht uit als ik ze weg krab.

Kunt u mij helpen?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De middelen zijn op zich goed. Of er sprake is van een allergie kan ik zo niet beoordelen.  Krab er in ieder geval niet aan. Je kunt zo namelijk een fikse infectie oplopen.

Reageren
    Kes

Het ziet er wel uit als een allergie het jeukt, is warm, de bulten worden steeds groter en het voel als of ik aan een brandnetel heb gezeten.

Ik moet per dag 3 pillen slikken verspreid over 5 dagen dat is het enige wat ik begreep. Heb sommige wel open gekrapt omdat de jeuk zodanig heftig is

Reageren
    John (moderator)

De difenhidramina zullen de pillen zijn neem ik aan.  Waarschijnlijk pillen van 50 mg. Dat is een antihistaminicum. Dus tegen allergische reacties. De Betamethason(a)  zal een creme/zalf zijn  om mee in te smeren.

Reageren
    Kes

Klopt helemaal! De pillen zijn alleen 25mg. Wat kan ik verder nog doen het verpest namelijk me vakantie en ga ook nog de jungle in

Reageren
    John (moderator)

Deet, Deet en nog eens Deet !!! Bedek je benen. Ga niet met een korte broek of rok de jungle in. En niet krabben. Je kunt als je de gelegenheid hebt, koelen met een natte doek. Voor de rest kun je er helaas niets aan doen. Ik hoop dat de pillen en zalf snel werken.  Als je koorts zou krijgen, moet je wel terug naar de dokter.

Reageren
    John (moderator)

Mexico is geen malariagebied. Wel komen er vooral in de jungle in het zuiden soms veel muggen voor (vooral in de natte tijd) Je kunt jezelf goed tegen muggen beschermen door vooral in de avond een lange broek te dragen, sokken en lange mouwen en je goed in te smeren met een muggenspray, -olie of -zalf. Bij het kopen van een antimuggen middel is het aan te raden iets te nemen waar veel van de stof DEET inzit. Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts. In het grensgebied met Guatemala en Belize komt malaria voor.

Reageren
    Kes

Deet heb ik gelijk aangeschaft! Bedankt voor de info en wat als de jeuk en bulten niet weg trekken? Heb mezelf ook niet voor malaria laten inenten wel heb de overige inentingen gehad.

Reageren
    John (moderator)

Met de middelen die je hebt, ga ik er vanuit dat de jeuk en ook de bulten zullen afnemen

Reageren
    Kes

Super! Dank u voor de snelle reactie

Reageren
    John (moderator)

😉

Laat over enkele dagen even weten hoe het gaat als je daartoe in de gelegenheid bent.

Reageren
    Kes

Ga ik doen! Nogmaals dank u

Reageren
    Kes

Hallo Tandor,

Nogmaals dank u voor de tips!

De medicijnen hebben zeker hun werking gedaan. De zwelling is afgenomen en heb nog kunnen genieten van me vakantie.

Helaas krijg ik wel dagelijks nog muggenbulden, maar daar kan ik nog wel mee leven! Niks werkt bijna om deze kleine monsters tegen te houden spray, kleding, kaarsen, wierrook en klamboe helpen niet 100%

Maar nogmaals dank u!

Reageren
    John (moderator)

Het zijn inderdaad irritante beestjes…  Maar als je er niet te veel last van hebt, dan is het nog te doen.

Fijn dat je nog even een update hebt gegeven.

Reageren
Reageer op: Muggenbult in mexico nu
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.