- Anoniem29 februari 2016 om 20:55
hallo iedereen
sinds ongeveer 1 jaar heb ik last gekregen van buikpijn en braken na beetje alcohol.
dit gebeurde 1 op de 10 keer ongeveer als ik dronk maar de laatste weken is het elke keer als ik drink.
Ik zal het even duidelijker maken aan de hand van een voorbeeld dat bij mij voorgekomen is.
Deze week ging ik naar de voetbal kijken en besloot om nog eens een beetje te drinken. Na ongeveer 4 pintjes (wat nooit een probleem is geweest) te drinken besloot ik om even te stoppen met drinken omdat de match begon. Toen de wedstrijd ongeveer 30 minuten bezig was, kreeg ik ineens uit het niets buikpijn.
Het gevoel dat mijn maag overvol zit en de inhoud van mijn maag zat heel de tijd te drukken tegen de binnenkant van mijn maag. precies of er een baksteen in zat. In het begin viel de buikpijn mee maar het werd erger en erger tot dat ik het niet meer kon houden en moest braken. Na het braken is dat gevoel weg en kan ik weer gewoon alles eten en drinken wat ik wil.
Ik ben 20 jaar en krijg dit de laatste tijd heel vaak na een weinig alcohol te drinken.
iemand een idee hoe het komt?dankje al vast voor de hulp
1 reactieReagerenJohn (moderator)
29 februari 2016 om 21:34Misschien heb je last van een geïrriteerd maagslijmvlies. Alcohol kan dan net iets te veel prikkelen..
Reageren
Ga met de klachten naar de huisarts