- Anoniem12 juni 2015 om 16:28
Hallo,
Graag wou ik een paar vragen stellen over de titel. Ik heb 27 april XTC genomen (200mg) en hierbij voor en na bier gedronken (4 voor 4 na). Nu heb ik laatste tijd last van klachten, en na zoeken op het internet kwam ik af en toe wat tegen over het serotoninesyndroom. Is het mogelijk dat ik dit heb, en komt het vaak voor? Kunnen ze er makkelijk achter komen, als je bijv. naar de SEH gaat?
Gr.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 juni 2015 om 16:49Of je een serotonine syndroom hebt kan ik zo ook niet zeggen. Erg voor de hand liggend van een keer XTC is het niet.
Reageren
Dat is te onderzoeken maar naar de SEH hoef je daarvoor niet te gaan. Dat kan ook via de huisartsAnoniem12 juni 2015 om 16:59Weet u toevallig of de klachten hiervan constant aanwezig zijn, of komen en gaan die?
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2015 om 17:09Als het een serotoninesyndroom is, zijn de klachten er constant
ReagerenAnoniem12 juni 2015 om 17:20Dus, bijwijze van spreken, constant hoge bloeddruk, bibberen, verward of gedesorienteerd, diarree, roodheid etc? Ik heb die klachten voornamelijk als ik gespannen ben.
ReagerenAnoniem12 juni 2015 om 17:28Kunnen ze het trouwens zien tijdens een bloedonderzoek? Ik heb namelijk half mei een bloedonderzoek gehad.
ReagerenJohn (moderator)
12 juni 2015 om 21:23Als er niet specifiek naar wordt gekeken niet.
Reageren
Je zou het met je huisarts kunnen overleggen om een specifiek bloedonderzoek te laten doen.
Het is niet te zeggen of je klachten door een serotoninesyndroom worden veroorzaakt. Angst- en paniekaanvallen al dan niet met hyperventilatie kunnen dergelijke klachten ook veroorzaken. Die komen wel vaker voor na drugs gebruik al dan niet in combinatie met alcohol.
Je zou eens een angststoornistest en een hyperventilatie test kunnen doen.
Je vindt ze boven aan deze pagina onder de Tab “zelftest”.