- Anoniem3 april 2015 om 10:49
Goedemiddag,
Ongeveer 7 jaar lang heb ik alcohol en drugs gebruikt in vrij grote mate. De laatste tijd voornamelijk GHB, Benzodiazepinen en alcohol. Ik ben 23 jaar en ben nu in behandeling en al ruim een week clean van alles. Ik weet van mijzelf dat ik veel angsten had voordat ik drugs ging gebruiken en deze angsten komen nu weer terug. Als klein kind had ik het al. Maar wat nu vooral speelt is constante angst voor kanker en infecties. Het gaat nooit aan één stuk door deze gedachten maar het zijn vaak periodes. De angsten zijn dan zo groot dat ik gewoon niet meer weet wat ik moet doen, alles speelt door mijn hoofd. Ik durf mijn eigen lichaam niet te controleren omdat ik er al bij voorbaat van uitga dat ik iets voel wat er niet hoort.
Dit gebeurd allemaal het meest ’s avonds maar kan ook overdag gebeuren. Ook dwanggedachten merk ik vaker op. Ik denk dan aan iets vreselijks en kan op geen enkele manier ergens anders aan denken.
Natuurlijk krijg ik op dit soort momenten zin om drugs te gebruiken maar dat is uitstel van executie. Kan er iets aan dit soort dingen gedaan worden? Zonder medicatie.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 april 2015 om 14:31Je zou je kunnen laten verwijzen naar een psychiater. Er zijn therapieën voor.
Lees ook eens de columns over angst die ik heb geschreven.
Reageren
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst