- Anoniem17 december 2013 om 13:24
Hallo ben stefan 20 jaar oud sinds ik medicijnen lorazepam 1mg 3x daags krijg omdat ik erg kwaad wat lang verhaal… en sindsdien ben ik alleen maar angstig ik durf niks meer en durf niet meer te stoppen met die troep want dan krijg ik hyperventilatie en nog ergere angsten dit begon allemaal tijdens dat ik die medicijnen kreeg kan slecht zien kan me nergens meer 0p concentreren en me psychiater weet het ook niet het enigste wat die heeft gedaan in mij die troep geven. Help wat is er aan de hand? Hoe stop ik deze hel?
Groetjes en bedankt!
6 reactiesReagerenTandor117 december 2013 om 18:39Hallo Stefan,
Ik zou toch graag wat meer info hebben. Wat was de reden dat je de lorazepam kreeg voorgeschreven?
Reageren
Hoelang gebruik je de lorazepam al? Heb je ook nog andere medicijnen?Anoniem17 december 2013 om 20:48Omdat ik veel spanning en hyperventilatie had gebruik het nu al bijna 2 maand en als ik het niet gebruik word ik heel onrustig en bang. Dat heb ik nooit gehad ik durf niet eens meer naar buiten of vrienden…. ik weet zeker dat stoppen zal helpen ik mag stoppen van de psychiater maar die laat mij zeg maar aan het lot over en geeft me geen begeleiding hij weet niet wat ik heb dus duwt me weg zeg maar…. ik heb radeloos en begin het leven zat te raken ben in een ban van het probleem. Please kan iemand me verder helpen?
ReagerenAnoniem17 december 2013 om 20:58Omdat ik veel spanning had een vastloper in me leven. gebruik het nu al bijna 2 maand en als ik het niet gebruik word ik heel onrustig en bang en krijg ik hyperventilatie en soms iets heel engs alsof ik uit de wereld val heel raar en eng. Dat heb ik nooit gehad ik durf niet eens meer naar buiten of vrienden…. ik weet zeker dat stoppen zal helpen ik mag stoppen van de psychiater maar die laat mij zeg maar aan het lot over en geeft me geen begeleiding hij weet niet wat ik heb dus duwt me weg zeg maar…. ik heb radeloos en begin het leven zat te raken ben in een ban van het probleem. Please kan iemand me verder helpen? Als ik het niet inneem word ik super bang. Ik ben nooit bang geweest. Maar met dit medicijn ben ik ook bang maar niet als ik veilig thuis zit. Heel raar ik wil weer normaal worden maar ik kan niet stoppen ben bang om dat te doen
ReagerenTandor117 december 2013 om 22:45Als ik het goed begrijp ben je dus bang om te stoppen met de lorazepam omdat je dan angstaanvallen krijgt en gaat hyperventileren.
Reageren
Als je er mee gaat stoppen hoe zit het dan met je spanningen en woedeaanvallen(als ik dat goed heb begrepen)volgens jou?Anoniem18 december 2013 om 10:27Geen woedeaanvallen een soort burn out. Maar dat is beter dan leven in angst en ik weet niet waar ik terecht kan voor Hulp of begeleiding… thanks voor het reageren
ReagerenTandor118 december 2013 om 18:22Hulp voor de spanningen en de burn-out zou je bij een psycholoog kunnen krijgen. Vraag hiervoor een verwijskaart. Het stoppen met de antidepressiva is een ander verhaal. Als de arts geen bezwaar heeft tegen stoppen, zou je dat zelfstandig kunnen doen. Je kunt zelf de dosis verlagen. Maar wel langzaam aan en ik zou dat in overleg met de huisarts doen. Je neemt nu 3 x per dag 1 mg. Neem 1 week 2 x 1 en 1 x 0,5 p.d., vervolgens 1 week 1 x 1 en 2 x 0,5 p.d. Dan 1 week 3 x 0,5 p.d., dan 1 week 2 x 0,5 p.d. tot slot 1 x 0,5 p.d. daarna stop je dan helemaal.
Reageren