Zoeken Vraag het forum

stoppen met roken vergoed?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • janinebrugmans

hoi allemaal,

rook alweer heel wat jaartjes en heb inmiddels meer excuses verzonnen om niet te hoeven stoppen (dan kom ik aan etc.) dan om wél te stoppen. nu ik zwanger ben moet ik echt stoppen. ook voor mijn toekomstig kindje wil ik definitief stoppen. weet iemand of stoppen met roken vergoed wordt in de zorgverzekering?

alvast bedankt!

janine

7 reacties
    Reageren
    janinebrugmans

@Quote. Dank je wel. Vond ook nog deze site: http://www.topzorgverzekeringvergelijken.nl/basispakket-2013/ staat ook in het lijstje van vergoedingen. maar website van zorgverzekeraars is natuurlijk het betrouwbaarst.

Reageren
    Anoniem
    janinebrugmans

@Anoniem Dank je wel!

Reageren
    Emma

Heel veel succes met je zwangerschap! Hoeveel weken ben je?

Groet Emma

Reageren
    janinebrugmans

hoi emma,

20 weken, gaat al de goede kant op :).

Reageren
    Emma

En nu de sigaretten nog 😉 Ik beken dat ik tijdens mijn zwangerschap en 10 maanden borstvoeding nog wel gerookt heb. Gemiddeld drie per dag i.p.v. een pakje (jaja, ik weet ook dat het slecht is). Onze dochter is kerngezond geboren maar vanaf haar derde jaar kreeg ze astma. Of het door mijn sigaretten komt of doordat mijn man en ik ook (licht) astmatisch zijn, weet ik niet. In ieder geval was haar laatste aanval al weer 3 jaar geleden, dus misschien groeit ze er weer overheen. We zullen zien…

Reageren
Reageer op: stoppen met roken vergoed?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.