- Anoniem1 april 2013 om 18:02
Hallo,
Na jarenlang geblowd te hebben ben ik nu sinds een maand gestopt. Ik ben begonnen met dagelijks blowen op mijn 16e, nooit meer dan 1 a 2 joints per dag met uitschieters in het weekend van 3 a 4 joints.
Nu ben ik 25 jaar en ik merk heel goed dat ik een enorme achterstand heb in mijn ontwikkeling in vergelijking met mijn leeftijdgenoten. Mijn sociale kring bestaat ook grotendeels uit mensen die blowen en verder niet veel anders doen, nu ik gestopt ben kan ik me totaal niet meer vinden in deze mensen en ik wil eigenlijk gewoon een normaal leven krijgen. Lekker op stap gaan met normale mensen en eindelijk eens een opleiding afronden.
Ik heb vooral een enorme achterstand qua emotionele ontwikkeling. Ik kan problemen moeilijk verwerken en heb nu het gevoel dat ik in een depressie terecht ben gekomen. Ik weet dat ik aanzienlijke schade aan mijn hersenen heb aangericht door op zo’n jonge leeftijd te gaan blowen maar ik vroeg mij af of mijn hersenen zich nog kunnen herstellen na jarenlang misbruikt te zijn.
Ik hoop echt dat ik ooit weer de oude word want dit leven is het op dit moment eigenlijk niet waard om te leven. Ik heb nooit een relatie langer in stand kunnen houden dan 3 maanden, na die tijd kwamen meiden er meestal wel achter hoe ik echt in elkaar steek en dat ik het emotionele niveau van een 10-jarige heb.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 april 2013 om 22:35Beste Anoniem,
Het gevoel van de depressie zou wel eens heel goed kunnen. Ik ga er vanuit dat je afkick verschijnselen hebt.Ik denk dat je er verstandig aan doet om eens met je huisarts te gaan praten.
Hij zou je Baclofen kunnen voorschrijven tegen de verslavingsverschijnselen. In hoeverre je emotionele achterstand zal herstellen is moeilijk te zeggen. Ook dit is iets om met je huisarts te bespreken.
En dan zijn er nog steeds mensen die beweren dat regelmatig blowen geen kwaad kan…….Overigens is het wel knap dat je ermee gestopt bent. Ik hoop dan ook van harte dat je dit zult volhouden. Ik wens je in ieder geval sterkte en succes.
Groet
Reageren
TandorAnoniem13 april 2013 om 09:43Lees meer vragen en antwoorden over afkicken cannabis:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Afkicken+cannabis&sa=zoekenAnoniem1 oktober 2013 om 02:26Wauw…. gewoon wauw. Dit is precies wat ik ook meemaak. Ik ging vanaf me 16e tot 19e alleenaar omet blowers en nu sind 3maanden geleden gestopt en ook ik heb geen behoefte meer om met die mensen op te trekken. Wat betreft je achterstanden..kijk niet naar het verleden maar werk aan het heden. Thats all i can say. Peace en goodluck.
ReagerenAnoniem8 december 2013 om 20:03heb zelf 4 jaar lang elke dag anderhalve gram / 2 gram gerookt ik kwam vast tezitten in de gevangenis en daar ben ik gestopt met blowen heeft n lange tijd geduurd voor ik er egt geen behoehte meer aanhad ( 4 maande ofzo ) en ik kreeg vaaaaaaaaaaaage dromen liep tezweten en kwerd hyper ( kgheb ook adhd ) maar na een tijd zulle de afkickverschijnsele weg gaan je zult merke dat je door het blowen ook anders bent gaan denken.. hou je sterk ga veel sporten zoek iets vervangents ( iets gezonds )
Reageren