Zoeken Vraag het forum

Afkicken weed nachtmerries

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wesli

K rook al 15 jaar elke avond weed, k ben er een paar x meegestopt voor max 3mnd omdt ik de nachtmerries niet meer aankon, bij deze x dacht ik wel k ga doorbijten misch zou het stopen bij 4 mnd, vreselijk elke dag nachtmerries nog eerste 3 mnd verschikkelijk zweten, nat tot aan mijn ondergoed letterlijk 3 x per nacht alles verwisselen, dit is allemaal zo vermoeiend, nu ben ik op 4 mnd zweetaanvallen worden minder maar de nachtmerries gaan nog steeds door, het erge is zodra ik weer terugval in slaap gaan de nachtmerries verder waar ze zijn gebleven😭😭😭, en het zelfs als k op de dag in slaap val zie ook enge dromen, wann stopt dit??? İemand ervaring dit duurt verschikkelijk lang ik zit al op 4 mnd ik ben heel moe en depressief mijn energie raakt op maar ik wil niet weer roken omdt ik niet van de nachtmerries afkom, de psychiater schrijft quatipine voor maar dat is ook drugs daarmee functioneer k niet, dat maakt je suf en slaperig alsof je onder narcose zit of oxazepam

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Quetiapine is een medicijn en geen drugs. Je wordt er idd suf en slaperig van, daarom neem je die dan ook ’s avonds voordat je gaat slapen. En als het goed is heb je dan ook geen nachtmerries meer. De dosis zou eventueel ook nog kunnen worden aangepast. Ik neem aan dat je niet alleen voor de nachtmerries onder behandeling van een psychiater bent?

Reageren
    Wesli

ik
    Dacht dat het drugs was ik krijg idd ook esitopralam 10 mg maar dat is voor depressie en paniek/angst stoornis, ik heb het maar een paar x geslikt die quatipine omdt ik bang was voor bijwerkingen en k deed maar een kwart van de tablet uit angst, de arts zei dat ik een hele moet proberen voor de nachtmerries, maar weet niet wrm ik zo bang ben voor bijwerkingen, ik had ook bijwerkingen bij de antidepressiva denk dat k nu denk dat het bij elk medicijn zal gebeuren wat de pyschiater voorschrijft

Maar als k quetipine dagelijks zal gebruiken en
    Ik stop er later mee komen de nachtmerries dan niet terug omdat ik ze dan steeds onderdruk met quetipine?

Reageren
    Suus

@John vraagje: is quetiapine een vergelijkbaar medicijn als mirtezapine? Ik heb mirtezapine gehad en kreeg daar juist vreselijke nachtmerries van. En wat extra eng was dat ik er niet wakker uit kon worden omdat het doorslapen wel lukte.
    Als quetiapine vergelijkbaar werkt, zou ik met de huisarts een ander middel overleggen

Reageren
    John (moderator)

@ Suus
    Nee het is een ander medicijn dan Quetiapine. En dan kan het ook nog bij iedereen iets anders werken. Lang niet iedereen heeft dezelfde bijwerkingen. En de meeste bijwerkingen zijn van tijdelijke aard.

@ Wesli
    Als ik het goed begrijp heb je dus een angststoornis. Ik weet niet of de nachtmerries terug zullen komen als je weer met het middel stopt. Dat is afhankelijk van de oorzaak van de nachtmerries.

Reageren
Reageer op: Afkicken weed nachtmerries
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.