Ik ben de laatste tijd best onrustig en wil graag meer relaxen.
Nu kwam ik deze speciale honing tegen wat hierbij zou moeten helpen, maar ik weet alleen niet of dit drugs is of niet aangezien ik graag van de drugs wil afblijven. Ik vond tot nu toe geen rare stoffen, maar ik vertrouw het niet helemaal.
Iemand ervaring met deze partij of heeft er meer verstand van en zou mij kunnen helpen?
Drugs is het niet, maar het klinkt wel als oplichting......
"Speciale honing " bestaat niet, honing is een natuurproduct en in de meest pure vorm kun je dat het beste bij een imker kopen.
Om te ontspannen kun je beter ontspanningsoefeningen en/of ademhalingsoefeningen doen of bijvoorbeeld yoga oefeningen.
Voor het slapen gaan een beker melk met honing is een "grootmoeders tip" om beter te slapen, maar zal bij echte fysieke en geestelijke onrust waarschijnlijk niet helpen.
Drugs zitten er niet in. Honingbijen kunnen tot 3500 meter hoogte leven en honing produceren, maar wel maar van een beperkt aantal planten. In de regel zijn dat dan reuze honingbijen. Het verzamelen van de honing is kostbaar. Dus dure honing. Of die dan beter werkt dan gewone honing betwijfel ik.
In honing in het algemeen zit veel tryptofaan. Dat zou een kalmerende werking hebben. Maar daar hoef je dan geen speciale honing voor te kopen. Het werkt alleen niet voor iedereen. Maar met een pot "gewone" honing van een imker (dan weet je zeker dat je zuivere honing krijgt) die dan veel minder kost zou je dat natuurlijk kunnen uitproberen
En een goede combinatie zou dan kunnen zijn:
Kommetje havermout met schijfjes banaan en een flinke lepel honing. Alle genoemde producten bevatten tryptofaan, vezels, magnesium en vitamines. Een rustgevende mix dus
Beter zou natuurlijk zijn als je probeert iets aan de onrust te doen. Dus de oorzaak vinden en die aanpakken.