- Sara22 mei 2018 om 03:01
Ik ben de laatste tijd heel vaak duizelig, vooral als ik net een minuut ben opgestaan. Ik heb dit voor zover ik weet al ongeveer een jaar, maar het gaat af en aan. Het is de laatste tijd ook steeds erger vanwege dat ik weinig eet (weinig eetlust door depressie).
Vandaag was alleen wel echt het dieptepunt. Ik had geblowt en stond na een tijdje op van de bank. Ik wilde even eten en drinken pakken. Het ging nog best prima maar net toen ik mijn drinken wilde pakken, werd alles zwart. Ik kon steeds minder zien tot op een gegeven moment ik helemaal niks meer zag.
Ik liet ook mijn telefoon vallen zonder dat ik het doorhad en ik zat als een gek zonder zichte over de grond te aaien, te zoeken naar een telefoon waarvan ik was vergeten dat hij daar lag.
Ik dacht heel even dat ik echt gek werd, opeens kreeg ik allemaal scenarios dat het niet meer weg zou gaan en ik in een psychose zat.
Gelukkig kon ik na enkele minuten weer zien, (voelde als uren). Ik heb toen nog wel ongeveer 10 minuten een ruis in me oren gehad. Heeft iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen of was het gewoon een logische combinatie van weinig eten en blowen.
Eten lukt ook echt niet, ik kan niet vaker of beter eten dan nu. Ik eet alleen maar heel weinig ongezond voedsel, vullend eten gaat er bijna niet in.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 08:43Als je een depressie hebt, is het zeer onverstandig om te blowen. Je zou zo in een echte psychose kunnen raken. Als THC is uitgewerkt, komen de negatieve gevoelens en gedachten die je voor het blowen had, versterkt terug. Ook heeft het blowen invloed op je eetlust.
ReagerenCatootje23 mei 2018 om 17:42Ik zou toch beginnen met een evenwichtig voedingspatroon. Een zelfgemaakt soepje, liefst zonder smaakversterker, zou toch moeten lukken. Paar crackers erbij. Bij een depressie is het extra belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Dan help je je lichaam om zelf weer allerlei neurotransmitters aan te maken. Ook met hulp van diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Blowen berooft je lichaam van voedingsstoffen, waaronder magnesium. Een tekort aan stoffen als magnesium en vitamine B kan een verminderde eetlust geven. Potje vitamine B van de Hema is goedkoper dan blowen.
Reageren