Zoeken Vraag het forum

Allergisch voor bestrijdingsmiddelen van Wiet

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Vandaag sperzieboon gegeten was ik erg allergisch voor dikke ogen opgezwollen hoofd tong bulten op lijf neus verstopt etc
    Ziekenhuis geweest nu weer beter door medicatie
    Alleen beetje ruzie met me vader
    Omdat hij zegt dat wiet de oorzaak is
    Hij Zegt dat er in die wiet bestrijdingsmiddelen zat in combinatie met sperziebonen en dat daar ook bestrijdingsmiddelen in zaten
    Dat ik daarom zo erg was
    En dat omdat ik de laaste tijd jeuk geïrriteerde ogen had etc beetje sinds de tij van oud en nieuw
    dat dat door de wiet komt de bestrijdingsmiddelen
    Dus ik vroeg me af of dat waar is of niet?
    Want rook al jaren wiet nog nooit allergische reactie gekregen

Mvg.

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ben je bekend met allergieën? Heb je dat eerder van sperziebonen of andere boonsoorten?

Reageren
    Anoniem

dit heb ik nog nooit meegemaakt

met sperziebonen enzo

maar ben er gisteren achter gekomen

in het ziekenhuis dat ik allergisch voor bonen sperziebonen peer meloen appel abrikoos

en binnen kort krijg ik een betere test

maar zal het kunnen wat me vader zegt dat het door de wiet kan komen van afgelopen dagen

of zit hij beetje te lullen en wilt hij de wiet gewoon de schuld geven zoals altijd ?

Reageren
    John (moderator)

On ogelijk is het niet… maar als je getest bent, en allergisch bent voor sperziebonen, zal het niet zo zeer aan de wiet hebben gelegen

Reageren
    Catootje

Drugs veranderen wat je in je neurotransmitters en ze beroven je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen. Onder andere magnesium. Een combinatie van tabak en wiet kan het verslavende effect versterken.
    Bij een allergie voor wiet kunnen bepaalde eiwitten een rol spelen; hoeven nog niet zozeer de bestrijdingsmiddelen te zijn. https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/kun-allergisch-cannabis/

Reageren
    Anoniem

maar ik rook al jaren wiet nog nooit last van gehad

gisteren niet eens wiet gerookt at pasta met sperziebonen na de sperziebonen begon het

Reageren
    anoniem

ah oke

alleen me ogen enzo zijn nog steeds wel beetje dik en nog beetje iets aan me keel

maar ik verlang echt naar een peukje denk je dat ik gewoon een sigaret kan opsteken?

Reageren
    Anoniem

heb nog nooit een allergische reactie op wiet gehad

gisteren toen ik ( Nuchter) portie pasta met sperziebonen at begon het toen ik de sperziebonen at

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat een sigaretje kwaad kan hoor, tenzij je het ook benauwd hebt

Reageren
    ANoniem

nee heb het niet meer benauwd

maar een jointje kan ik beter de komende dagen even overslaan he?

Reageren
    John (moderator)

dat zou ik maar even niet doen…

Reageren
    Anoniem

Ja daar wacht ik even paar dagen mee.

Reageren
Reageer op: Allergisch voor bestrijdingsmiddelen van Wiet
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.