Zoeken Vraag het forum

vrijen tijdens de onttrekkingsweek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    op dag 2 van mijn cyclus met de pil begonnen. Omdat de bijwerkingen zo onaangenaam werden ben ik na 6 dagen de pil genomen te hebben gestopt.
    5 Dagen later kreeg ik mijn onttrekkingsweek/stopweek. Op de 3de dag van mijn stopweek onbeschermd gevreeën. Was ik tijdens deze stopweek vruchtbaar? Ik kom er niet wijs uit wat in de bijsluiter staat. Dan lees ik weer ja, dan weer nee. Ik ben zo ontzettend onzeker.
    Kan iemand me helpen?!

1 reactie
    Reageren

Hoe gebruik je de pil?

Gedurende drie weken neem je iedere dag een pil. Daarna neem je één week geen pil. In deze ‘stopweek’ komt de menstruatie. Na de stopweek begin je aan een nieuwe strip (21 pillen). De startdag is altijd op dezelfde dag van de week. Als je de pil iedere dag rond dezelfde tijd inneemt (bijvoorbeeld voor het slapengaan), is de kans dat je deze een keer vergeet kleiner.
    Wanneer ben je tegen zwangerschap beschermd?

Wanneer je de pil op de juiste manier inneemt, is de kans op zwangerschap uiterst klein. Als je op de eerste dag van de menstruatie met je eerste pilstrip begint, ben je vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd. Wanneer je op een andere dag begint, ben je niet direct beschermd. Gebruik dan gedurende de eerste zeven dagen dat je de pil slikt ook nog een condoom als je wilt vrijen.

Wanneer je de pil steeds op tijd inneemt, ben je voortdurend beschermd. Ook tijdens de stopweek ben je dan veilig. Soms is er in de stopweek weinig of geen bloedverlies. Het kan ook voorkomen dat je tussendoor wat bloed verliest, terwijl je nog niet in een stopweek bent. Ook dan ben je tegen zwangerschap beschermd (mits je geen pillen vergeten hebt).

De pil beschermt niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa).

Lees verder/Bron:
    http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/298507-vrijen-tijdens-de-onttrekkingsweek.html#298507

Reageren
Reageer op: vrijen tijdens de onttrekkingsweek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.