Zoeken Vraag het forum

wie kan me helpen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • s

Hallo,

Ik heb sind 6 maanden geen spiraal meer,
    Na een tijdje kwam mijn menstruatie goed op gang.
    Redelijk gelijk iedere maand.
    Nu ben ik 2 sept. 1 week te vroeg ongesteld geworden. Als ik gewoon weer 28 dagen reken zou ik morgen ochtend 2 dagen overtijd zijn.
    Heb last van drukkend gevoel op mijn buik en heb een rare afscheiding ”doorzichtige slijmerige slierten met luchtbelletjes”.
    Heb vandaag al een test gedaan maar die was negatief, heeft het zin om weer te testen of kan ik beter afwachten omdat het vorrige maand niet klopte dat het nu weer niet klopt?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

5 reacties
    Reageren
    ikke

Hallo S,

het heeft geen zin om morgen weer te testen, je kunt beter een paar dagen wachten. Het zwangerschapshormoon stijgt iedere dag, maar dat is niet veel. Als je morgen weer test, zul je waarschijnlijk weer negatief testen, alleen weet je dan nog steeds niks. Het zou best kunnen zijn dat je wel zwanger bent, maar het kan ook nog net zo goed zijn dat je lichaam zich nog aan het aanpassen is.
    Hoe moeilijk ook, wacht nog een paar dagen met een nieuwe test.
    De klachten die je beschrijft zouden bij een zwangerschap kunnen horen, maar het kan ook goed een teken zijn van naderende ongesteldheid.
    Succes!

Reageren
    Anoniem

Je kunt een betrouwbare test doen vanaf de eerste dag van de volgende verwachte menstruatie.

Reageren
    s

[b]Anoniem schrijft:[/b]
    [quote]Je kunt een betrouwbare test doen vanaf de eerste dag van de volgende verwachte menstruatie.[/quote]

dus over 24 dagen? want ben nu al 4 dagen overtijd?

Reageren
    Anneke

Heb je seksuele voorlichting gehad? Lees deze informatie dan eens: http://www.nvsh.nl/voorlichting/index.htm

Je kunt vanaf 4 dagen geleden betrouwbaar testen!

Reageren
    ikke

Beste S,

ik zou als ik jou was nog een paar dagen wachten met opnieuw testen. De gemiddelde cyclus is 28 dagen, maar er zijn ook vrouwen die er een hebben van 24 of zelfs 35 dagen. Je kunt dus beter wachten tot na het weekend (dan ben je meer dan een week overtijd). Mocht het dan weer negatief zijn, en je menstruatie blijft alsnog uit zou ik naar de huisarts stappen. Ik zou dan vragen om een bloedtest te mogen doen. Maar waarschijnlijk zal hij je ook nog even laten wachten.
    Vervelend die onzekerheid hè! Het kan nog alle kanten uit…

Reageren
Reageer op: wie kan me helpen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.