- Cindy22 april 2011 om 17:30
Ik heb sinds half februari een onverklaarbare pijn in m’n benen. Het is vanaf me knie. Ik ben al verschillende keren bij de dokter geweest en die weet ook niet wat het is, uit het bloedonderzoek is niks uit gekomen.
Ik ben 19 jaar en als je dan geen hele dag meer kan lopen, neem ik aan dat het niet goed is.10 reactiesReagerenbrenda A23 april 2011 om 16:44heeft de huisarts je niet doorgestuurd voor verder onderzoek?
Reageren
lijkt mij toch noodzakelijk, dit komt niet zomaar.
allebei de benen? scheenbenen of de aderen? vaten onderzocht?
sport je veel? verergert de pijn bij lopen?
groetjes, BrendaCindy23 april 2011 om 18:11Hallo,
Nee ik ben nog niet doorgestuurd. Hij weet namelijk niet waar hij me naar door moet sturen.
De pijn is vanaf mijn knie en ik kan ook niet aanwijzen waar het precies zit.
Het is ook in beide benen.
De vraag van het sporten is me ook al heel erg vaak gesteld bij de dokter. Maar ik sport niet.
Wel loop ik redelijk veel (deed ik ook al voordat ik er last van kreeg). Ik werk namelijk in een winkel.Groetjes Cindy.
ReagerenOmmers23 april 2011 om 19:22Kun je de sensatie misschien duidelijker omschrijven? En heb je misschien meer informatie over de klachten? Hoe is het verloop van de symptomen in de loop van de dag bijvoorbeeld, en is er ook sprake van krachtverlies of gevoelsveranderingen? In ieder geval, als je meer informatie hebt, graag, want dan kunnen we beter met je meedenken.
ReagerenCindy24 april 2011 om 19:36De pijn/klachten verschillen heel erg per dag. Als ik ’s morgens op sta met pijn in mijn benen dan houdt ik dat ook de hele dag. (Het is ongeveer om de dag dat is ’s morgens op sta met pijn in mijn benen).
Reageren
Als ik ’s morgen geen/weinig last er van heb dan begint het rond 11/12 uur en wordt het langzaam erger.
Ik heb wel het gevoel dat de kracht in mijn benen minder is. En dat het mij moeite kost om me vooruit te bewegen.Christiaan24 april 2011 om 19:42Lastig verhaal. Beweeg je voldoende? Heb je last van overgewicht? Leef je verder gezond? Heb je andere medische problemen?
Het feit dat de klachten willekeurig lijken op te treden, zou kunnen wijzen op een niet lichamelijke oorzaak van de klachten.
ReagerenCindy24 april 2011 om 20:17Het klopt, het is een zeer lastig verhaal.
Voordat ik last kreeg van mijn benen bewoog ik zeker voldoende ik werk ongeveer 3,5 dag in een winkel dus ik loop voldoende, de rest van de dagen dat ik naar school moet ga ik meestal op de fiets dat is ongeveer 16 km op een dag.
Verder heb ik geen overgewicht en leef ik gezond.Vroeger heb wel veel last gehad van me benen, volgens de dokters was het groeipijn.
Reageren
Het was zelf zo erg dat ik niet meer op me benen kon staan en er dus letterlijk doorheen zakte.Anoniem…2 november 2011 om 12:09Je bent niet de enige die dit heeft…
Reageren
Bij mij begon het ook in me knieën.
Naar de dokter gaan had geen nut, omdat die niets kon vinden zei hij dat het niets was.
Nu heb ik het al door mijn hele lichaam en krijg volgende week eindelijk het onderzoek naar de diagnose in het ziekenhuis die ik zo graag wil.
Ik raad je aan om gewoon naar de dokter te blijven gaan, op een gegeven moment merk ie wel dat er iets mis is en krijg je misschien ook je diagnose…wanhopig21 mei 2013 om 01:20heeft de laatste poster al uitslag gehad
ReagerenTara23 mei 2013 om 21:03Restless leggs of etalagebenen…
Reagerensaskia27 juni 2013 om 12:56Hallo,
Reageren
Ik heb hier ook last van. Het begon bij mijn knieën en had het eerst allen maar last bij inspanning. Dit werd steeds erger en kon ook niet meer ver lopen of even winkelen, maar omdat mijn huisarts altijd zei dat het door mijn enkel kwam omdat ik ooit gescheurde enkelbande had of door mijn afkomst(Aziatisch) ging ik daar maar vanuit. Helaas werd het alleen maar erger en miste ik veel van school en deed ik niet meer volledig mee met mijn sociale leven.. Ik en toen weer naar de huisarts gegaan en die wist niet goed of het en vorm van reuma was dus heeft hij mij naar de kinderarts gestuurd. Die heeft allemaal testjes gedaan en bloedonderzoek naar verschillende dingen maar hier kwam ook niks uit. Omdat er niks uit kwam heeft hij mij door gestuurd naar een revalidatie centrum. Ik ben sinds maart/ april in therapie. De therapieën helpen voor mijn gevoel wel, ook al is het nog steeds niet duidelijk wat ik heb. Ze hebben mij verteld dat er heel vaak onverklaarbare pijnen voor komen. google maar eens…