Zoeken Vraag het forum

Innestelingsbloeding of toch menstruatie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hopelijk is dit forum nog actief!
    Wij proberen zwanger te raken van onze tweede. Ik heb vorige week ongeveer 4 dagen bruin bloed verloren, ongeveer een inlegkruisje per dag en een week te vroeg, terwijl ik normaal tijdens de menstruatie echt niet genoeg heb aan inlegkruisjes. Ik had afgelopen weekend ongesteld moeten raken, maar er gebeurde niets. Ik heb zondag een test gedaan, maar niet zwanger. Mijn vriend denkt dat de bloeding toch mijn menstruatie was, maar ik ben er niet gerust op. Is het toch een Innestelingsbloeding? Zou ik toch nog een keer moeten testen? We zijn nu op vakantie, dus kan ook niet naar de huisarts..Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen!

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een innestelingsbloeding geeft doorgaans helder rood bloed. Het zou een tussentijdse bloeding geweest kunnen zijn waarbij er dan nog oud bloed van de vorige menstruatie uit de baarmoeder komt. Doe over enkele dagen een nieuwe test als je menstruatie verder uitblijft.
    Ben je recent met de pil gestopt?

Reageren
    Anoniem

Ja, dat is ongeveer 2 maanden geleden. Ik ben tussendoor een keer ongesteld geweest, meteen op het juiste moment en ook de vorige keer dat ik gestopt was met de pil (toen na 15 jaar) werd ik meteen regelmatig ongesteld. Vandaar dat ik die tussentijdse bloeding niet helemaal begrijp.

Reageren
    John (moderator)

Het hoeft niet altijd zo gladjes te verlopen als je stopt met de pil…..onregelmatige bloedingen zijn toch eigenlijk vrij normaal tijdens het ontpillen

Reageren
    Anoniem

Dat is waar! Maar dat ben ik van de vorige keer dus niet gewend ☺️ En dat terwijl ik nu maar een jaar aan de pil ben geweest. Ik was de eerste keer na twee maanden zwanger, vandaar. Maar moet ik zo’n tussentijdse bloeding dan zien als vervanging van mijn normale menstruatie?

Reageren
    John (moderator)

In principe niet. Maar dat zul je dus even moeten afwachten

Reageren
    Anoniem

Oké, dank voor je antwoorden! Ik ga dit weekend maar weer eens testen, mijn menstruatie blijft maar uit. Ik voel me niet echt zwanger, had ik de vorige keer wel, maar heb toch een klein sprankje hoop..

Reageren
Reageer op: Innestelingsbloeding of toch menstruatie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.