Zoeken Vraag het forum

Kans dat ik zwanger ben?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hey iedereen!

Ik heb +/- 2 maanden geleden echt 20sec onveilige seks gehad. (condooms waren op en ik zat niet aan de pil tijdens die periode). Ik heb mijn regels gekregen, maar ik had ze amper 1 dag en dan was het over. Ik ben die dag ook ineens begonne met het innemen van de pil (aangezien je dat op de eerste dag van je menstruatie moet innemen volgens mijn huisarts). Ik heb de maand volledig uitgepakt ( en tijdens die maand veilig seks gehad met condoom). Ik heb de strip van de 2de maand ineens doorgenomen omdat ik op vakantie was. Tijdens de 2de maand heb ik onveilige seks gehad (dokter vertelde me dat de pil de eerste maand nog onveilig kan zijn).

Nu is mijn vraag, is er een kans dat ik zwanger zou kunnen zijn? (omdat ik mijn regels maar 1 dag gekregen heb?)

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan niemand je zo beantwoorden. Doe een zwangerschapstest…..dan weet je het zeker

Reageren
    Anoniem

Ja ik ga ook een zwangerschapstest doen ( maar vind dit zo vreselijk beschamend om te kopen.. ) Maar wou eigenlijk gewoon de gedachten/meningen van personen horen. Ik maak mezelf gek door op het internet allerlei informatie op te zoeken, terwijl het mij lijkt dat de kans heel klein is dat ik zwanger zou zijn.

Toch bedankt voor je reactie!

Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed hebt genomen, niet ziek bent geweest geen braken of diarree, is er in principe geen reden om aan te nemen dat je zwanger bent…dat je menstruatie minimaal was, zou door het doorslikken kunnen komen. Maar 100% garantie kan ik daar natuurlijk ook niet over geven…daarom dat ik dan ook maar adviseer om dan maar een zwangerschapstest te doen

Reageren
Reageer op: Kans dat ik zwanger ben?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.