Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, ik heb een vraag;

Ik ben een meisje van 16 en ik heb een paar week geleden (ongeveer 10 week geleden) geslachtsgemeenschap gehad. Ik was dronken dus ik kan me er niet veel van herinneren dus ik vroeg aan hem of we het veilig hadden gedaan, en hij zei van wel. Hij was zelf ook niet meer helemaal nuchter de avond dat het gebeurde.

Ik slik de pil, maar de avond dat het gebeurde was ik die vergeten. Ik nam hem de volgende ochtend in maar na een half uur moest ik overgeven. Ik heb geen stopweek gehouden en heb die avond gewoon weer de volgende pil gehad. Ook heb ik die dag een morning after pil gehad, omdat ik erg bang was voor zwangerschap.
    Nu, naar een paar week, ben ik weer erg bang. Mijn onderbuik (onder mijn navel) is best wel dik en staat ook wat naar voren. Ook heb ik ligt geel slijm verlies. Sinds 2 dagen rommelt mijn buik en heb ik lichte buikpijn in mijn onderbuik.

Je kan in principe niet zwanger raken met de morning after pil, maar door mijn buik en slijmverlies etc ben ik wel erg bang. Voordat ik reacties krijg dat ik een zwangerschapstest moet doen, ik durf het niet goed omdat ik erg bang ben voor de uitslag. Ik ben dus nog maar 16 en dus ook veelste jong voor een baby.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Voordat ik reacties krijg dat ik een zwangerschapstest moet doen, ik durf het niet goed omdat ik erg bang ben voor de uitslag. [/quote]

Maar dat is dus wel de enige reactie die je kunt verwachten. Niemand kan jou zeggen of je nou wel of niet zwanger zou kunnen zijn. Zekerheid kun je alleen maar met een test krijgen.
    Je kunt wel bang zijn voor de uitslag, maar dat is de kop in het zand steken. Als je daadwerkelijk zwanger zou zijn kun je het maar beter op tijd weten zodat er nog iets aan gedaan kan worden. Maar over 3 weken kan dat dan ook niet meer…

Dus op naar de drogist en een test halen.
    Overigens denk ik dat de kans op een zwangerschap klein is omdat je de MAP hebt gebruikt.

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.