Zoeken Vraag het forum

Map. kans op zwangerschap?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Afgelopen weekend mijn 2 vruchtbaarste dagen gehad (getest met ovulatie testen)
    Vrijdag nacht onveilig gevreeën, ivm dat ik het hele weekend moest werken heb ik pas vandaag om 5 uur de map ingenomen. Dat is ongeveer 39 uur later. Volgens mij kan ik er vanuit gaan dat de map gewoon goed werkt, klopt dit?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De MAP moet binnen 72 uur worden genomen.
    Liefst zo snel mogelijk. Hoe meer uren er na de seks verstrijken hoe lager de betrouwbaarheid van de MAP.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor de reactie. Hoe veel kans op zwangerschap heb ik nu ? En wanneer kan ik mijn menstruatie verwachten ongeveer ?

Reageren
    John (moderator)

De betrouwbaarheid van de MAP is na 39 uur 85%.
    In principe moet ze dus gewoon haar werk doen. Wanneer je de menstruatie kunt verwachten kan ik niet zeggen. Het is mogelijk dat je binnen enkele dagen een onttrekkingsbloeding krijgt door de MAP. Je normale menstruatie kan hierdoor dan uitblijven. Maar dat moet je even afwachten

Reageren
    Anoniem

Hallo, Ik had een vraagje. Ik was een weekje geleden met me vriend, en van het één kwam het andere. We hebben GEEN seks gehad. Ik had mijn Pyama broek met een panty en slip aan en hij enkel een boxer. Hij lag op mij en wrijfde z’n geslachtsdeel op mij. Op een gegeven moment stopte hij en keek hij naar m’n broek en ik voelde dat het een beetje nat was. Ik vroeg of hij was klaar gekomen en hij zei nee dus ik dacht gelijk aan voorvocht. Nu is het zo. Ik ben al 1 week overtijd met mijn menstruatie ik heb last van me onderbuik en stres zo erg op de kans dat ik zwanger kan zijn.

Reageren
    John (moderator)

Zo kun je toch echt niet zwanger raken hoor…..
    Ik denk dat je vooral klachten hebt van de stress….
    Is je menstruatie anders wel altijd precies op tijd?
    Hoe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

Ik heb wel eens menstruatie die begin van de maand plaats vind of soms einde van de maand. En nou ben ik gewoon 1 maand lang niet ongesteld geworden.. Ik ben 21.

Reageren
    John (moderator)

Zwanger kun je in ieder geval niet zijn. Niet door dat wat je beschreven hebt.
    Waarschijnlijk dus de stress…….gewoon even rustig afwachten…

Reageren
Reageer op: Map. kans op zwangerschap?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.