- Anoniem24 januari 2015 om 19:30
Hei allemaal!
ik ben een meisje van 13 en ik ben erg wanhopig dat ik zwanger ben. ik snap zelf ook niet waarom maar ik kan gewoon niet logisch nadenken.
Ik heb afgelopen maand met mijn vriendje gedroogneukt (of hoe je het ook noemt). ik had een onderbroek en sportbroekje aan, hij niets. hij is niet klaargekomen maar had een klein beetje voorvocht. Ik was meteen daarna al bang dat ik zwanger zou zijn.
de dag daarna ben ik ook naar de huisarts gegaan voor raad en zij dat de kans klein was. Als ik het zeker wilde weten zou ik een MAP moeten nemen. dat deed ik binnen 72 uur. Dus ALS ik al seks had gehad (wat ik niet had) zou de kans al heel klein zijn. In totaal hebben 5 artsen mij gezegd dat ik niet zwanger kon zijn. ik ben daarna ook ongesteld geweest. (nog een reden waarom de kans heeeel klein zou zijn)
Toch kreeg ik klachten wat op zwangerschap leek; plotselinge misselijkheid wanneer ik er aan dacht, harde buik en opgezwollen buik, rommelende darmen en veel honger.
Mijn huisarts is nu ook erg streng omdat zij niet begrijpt waarom ik er zo over blijf piekeren. Ik kan gewoon niet logisch nadenken al heb ik alle reden voor.
Ik ben nu bang dat mijn volgende menstruatie (die komende week zou moeten komen) uitblijft.
kunnen jullie mij misschien helpen?!!
3 reactiesReagerenAnoniem24 januari 2015 om 19:46Je kan echt niet zwanger zijn omdat er in voorvocht in presiepe geen zaad in zit en het kan sws niet door je kleding gaan je kan al die klachten krijgen omdat je strest en in paniek ben dus rust een beetje ik weet het 100% zeker dat je niet zwanger bent
ReagerenAnoniem24 januari 2015 om 19:46Hoi,
Omdat je nog zo jong bent kan ik best begrijpen dat je daar bang voor bent. Ik zou als eerste tip geven: kijk of je de komende vier weken ongesteld wordt. Als je volgende week niet ongesteld wordt, betekent dat niet dat je gelijk zwanger bent. Als je ontzettend hard aan het stressen bent, kan de menstruatie uit blijven. Als je na twee maanden nog steeds niet ongesteld bent, zou ik een zwangerschapstest halen (kun je gewoon bij de drogist halen).
Als tweede: Ik denk dat je niet zwanger bent. Ik ben zelf een keer ongewenst zwanger geweest en dat begon met migraine, misselijkheid, steken in mijn buik en ontzettend veel pijn tijdens masturberen (klaarkomen) en seks. Ik denk niet dat je zwanger bent omdat hij ten eerste niet IN jou is klaargekomen en je hebt al een morning after pil gehad.
Eén van de redenen waarom ik zeg ‘kijk of je de komende VIER weken ongesteld wordt’ is omdat de morning after pil ervoor kan zorgen dat je cyclus totaal omgegooid wordt. Het kan zijn dat je dus straks op het meest vage moment ongesteld wordt (neem dus vanaf nu overal maandverband en tampons mee naartoe) of het kan zijn dat je pas over een paar weken ongesteld wordt.
Ik zou zeggen; wacht vier weken (ik weet hoe moeilijk het is want je wil het gewoon weten) en stop met stressen. Vertel jezelf gewoon dat je gewoon ergens de komende weken ongesteld wordt, dan stress je al minder en hoe minder stress, hoe meer kans er is dat je wel ongesteld wordt!
Ik wens je heel veel succes en mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag!
Groetjes x
ReagerenAnoniem24 januari 2015 om 19:56dankjewel voor het snelle antwoord! Ik loop inderdaad erg te stressen en wil niets liever dan ongesteld worden maar hoe meer ik dat denk hoe langer het waarschijnlijk ook duurt. Dankjewel voor de tips!
Reageren