- Anoniem213 december 2025 om 11:43
Alvast sorry voor het lange verhaal maar ik maak mezelf steeds gekker, vandaar dat ik even hier om hulp vraag.
28 oktober heb ik onbeschermde seks gehad, hij is niet in mij klaargekomen maar wel vlak daarvoor dus kans op zaadcellen in voorvocht was aanwezig. In die week daarvoor, zat ik in de derde week van een nieuwe strip van de pil en had ik wat diarree, ook binnen 3 uur na innemen van de pil. ik wist niet helemaal zeker of de pil betrouwbaar was, had voor mijn idee op die 2 dagen wel een extra pil genomen maar wist het niet meer zeker.Ochtend na de seks heb ik voor de zekerheid een MAP genomen. De pil heb ik gewoon de rest van de strip wel goed geslikt en na die strip ook meteen doorgegaan met de volgende strip. Na die tweede strip heb ik een normale stopweek gehad, flink gebloed. Na die stopweek weer begonnen met de pil, deze strip is over 3 dagen klaar. Normaal slik ik ‘m altijd een paar maanden door maar denk dat ik nu maar even stop om te zien of ik weer bloed.
Omdat ik zo bang ben dat ik precies op die dag van de seks een eisprong heb gehad, in het geval dat m’n pil inderdaad niet goed werkte door die diarree, ben ik bang dat ik toch zwanger ben. Ik heb een aantal keer getest en deze blijven negatief, 44 dagen na de seks testte ik nog negatief. Nu voel ik me steeds moe en misselijk waardoor ik mezelf alleen maar gek maak. Ik lees op Google van vrouwen die na zoveel werken nog negatief testen maar wel zwanger zijn. Hoe groot is die kans? Met alles wat ik hierboven omschreven heb? Kan ik het loslaten of?