Zoeken Vraag het forum

Zwanger na morningafter pil ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo..

26januari mijn laatste ongi dag gehad. zondag 9 januari oveilige seks gehad, dinsdag 11 januari morning afterpil geslikt. omdat ik helaas eerder niet kon halen.
    Nu is mijn vraag omdat er toch 48 uur tussen zat hoe groot de kans is dat ik zwanger ben?
    Ben in mei bevallen van een zoontje. door de pil heen.
    Opzich is een 2de wel welkom maar helaas door ontslag op t werk bij mij en me vriend gaat t financieel niet goed, en eigenlijk niet genoeg voor een 2de.
    Wie kan mij hierbij helpen ?

mvg

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik acht de kans niet erg groot. 9 januari zal ongeveer rond de eisprong zijn geweest. Je hebt daarna de MAP genomen en bent daarna nog ongesteld geweest. De betrouwbaarheid van de MAP genomen tussen 24-48 uur na de seks is 85%

Reageren
    Anoniem

Sorry heb fout gemaakt in mijn bericht het moest 9 februari zijn. Erna dus niet meer ongesteld geweest. Ik twijfel heel erg doordat ik in mn vorige zwangerschap al heel vroeg last had van maagzuur. En nu sinds 2 dagen er weer flink last van heb. Mvg

Reageren
    John (moderator)

9 februari was in ieder geval dan niet rond je eisprong. De kans op een zwangerschap neemt daardoor af. Het uitblijven van de menstruatie kan door de MAP komen.
    Je zou voor de zekerheid een test kunnen doen.

Reageren
    Anoniem

Ik heb op versxhillende sites de eisprong berekend en over al kom ik uit op 9 februari 26 jan was mijn eerst menstruatie dag..

Reageren
    John (moderator)

[quote]26januari mijn laatste ongi dag gehad[/quote]
    Ik ging er dus vanuit dat dit de laatste dag was van je menstruatie.

Als het de eerste dag van je menstruatie was heb je inderdaad gelijk.

Reageren
    Anoniem

Jaa sorry was er volgens mij niet helemaal bij toen ik mijn verhaal schreef. Haha
    De kans zit er dus in dat ik zwanger ben ? Aangezien ik de pil na 48 uur heb gepakt.. en zie overal staan dat meiden boven 80 kilo een mindere werking van de morning afterpil hebben ?

Reageren
    John (moderator)

De MAP dient binnen 72 uur te worden genomen. Maar het is zo dat hoe later je ze neemt de betrouwbaarheid afneemt. En dat geldt inderdaad ook voor mensen met overgewicht.

Wacht even de volgende menstruatie af, dat zal dan over enkele dagen zijn en doe dan een zwangerschapstest.

Reageren
Reageer op: Zwanger na morningafter pil ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.