Zoeken Vraag het forum

Help

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lol

Hallo Iedereen! Ik ben een meisje van 15 Jaar en mijn klachten begonnen allemaal 2/3 weken geleden. Het begon allemaal met een lichte buikpijn in mijn onderbuik, wat steeds een klein beetje erger werd met een beetje onder rug pijn en diarree. Ik ben hier mee naar de dokter geweest en die zij dat het een verstopping was in mijn darmen, ik heb hier voor laxeermiddel gekregen met als bijwerkingen diarree & misselijkheid, een dag later kreeg ik echt hevige pijn in mijn rug ik dacht dat wil op den duur over zou gaan maar sinds ik die medicijnen gebruikt heb heb ik het nog steeds, verder als ik op google.nl mijn klachten intyp kom ik alleen maar op zwangerschapforums wat mij heel erg bang maakt want ik weet van mezelf dat ik nog maagd ben maar toch maakt het woord zwanger mij de hele tijd bang, ik heb de laatste dagen erg veel slijm (Ik denk dat dit de eiersprong is weet ik niet zeker) maar met een soort gele/bruine afscheiding als ik heb geplast, (alweer een symptoom van zwangerschap) De rugpijn is nog steeds niet weg en ik ben sinds vandaag gestopd met die laxeermiddelen want mijn buikpijn is inmiddels al weg. Ik heb nog een onregelmatige cyclus dus ik weet niet precies wanneer ik ongsteld moet worden maar weet iemand misschien tips of misschien dat ik terug naar de huisarts moet? Veel liefs en bij voorbaat dank!

4 reacties
    Reageren
    Lola

& ook boeren en winderigheid

Reageren
    Tamara

Hoi Lola, je zegt dat je maagd bent. Kortom: mocht je zwanger zijn, dan moet dat een wonder zijn!

De pijn die je omschrijft, is waarschijnlijk een combinatie van dat met je darmen, en je baarmoeder die van slag is. Dat je afscheiding er zo uit ziet, is niet vreemd: als je je niet goed voelt, kan je afscheiding veranderen en ook meer of minder worden.

Als je afscheiding wit/doorzichtig is en echte slierten vormt, dan is het wel goed qua kleur, maar de hoeveelheid kan wat teveel zijn. Afscheiding is voor het op peil houden van de zuurgraad in je vagina. Je vagina heeft een andere zuurgraad dan de rest van je lichaam. Als jij je vagina vaak schoon maakt met zeep of droog maakt met wc papier, dan veeg je de bescherming weg en produceer je al snel nog meer afscheiding. Een tip om de juiste zuurgraad aan te houden is veel yoghurt eten. Of andere zure dingen, Google er even naar 🙂

Dat het bruinig is kan wijzen op oud bloed. Je zit nu niet lekker in je vel en je cyclus is ook onregelmatig zeg je. Afscheiding dat bruin is, betekent bij mij vaak dat ongesteldheid eraan zit te komen (maar dit kan in jouw geval nog wel een weekje duren).

Kortom: de pijn komt van je darmen. De pijn kan ook komen van je baarmoeder, door ongesteldheidspijn. De kleur en hoeveelheid van je afscheiding, komt ook erg vaak voor bij andere vrouwen. Het boeren en scheten laten kan je terug redeneren naar je darmen: blijkbaar produceren zij meer gassen. Het kan ook zijn dat je te slordig eet, of veel frisdrank drinkt (daar moet ik altijd erg van boeren).

Tenslotte: door diarree (dankzij laxeermiddel), droog je snel uit. Uitdroging zorgt ervoor dat je nieren het zwaar krijgen en zelfs wat kunnen krimpen. Je nieren zitten tegen je rug aan, aan beide kanten een. Ik heb zelf ook wel eens pijn, meestal is het dan een kant, en dat komt dan doordat ik te weinig gedronken heb en m’n nieren zeuren 😉

Ik denk dat je gewoon een lullige samenloop van omstandigheden hebt 🙂 maak je niet ongerust, let goed op jezelf. Je bent nog maagd, dus een zwangerschap is wat mij betreft uitgesloten. Drink genoeg water! Succes 🙂

Reageren
    Lola

Heel erg bedankt voor je moeite ik waardeer het heel erg !! & Dankjewel 🙂

Reageren
    1990TD

Graag gedaan 🙂

Reageren
Reageer op: Help
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.