Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anna Niem

Ik heb 6 weken geleden nogal gerommeld met de pil. Onbewust een dag later begonnen en 2 gemist. Nu vroeg ik mij af. Ik heb overduidelijk een eisprong gehad. En deels onbeschermd gevreeen. Ik heb wel een menstruatie gehad. Rommeliger dan normaal vandaar de conclusie eisprong. Of ik er misschien een dubbele eisprong heb gehad en dat er een wel genesteld is. Ben al 2 weken weeig. Opgezette buik en pijnlijke grotere borsten. Misselijk en maagzuur en hoofdpijn. Ook als ik zit en lig voel ik een druk op mijn onderbuik. Dus ik ben nu aan het twijfelen. Maar wil geen test halen als het niet nodig is.
    Ojaa. Mijn urine rook naar amandelen. Erg apart want die lust ik niet dus eet die ook niet.

Iemand een idee?

Groet,

5 reacties
    Reageren
    Emma

Hallo, wat dacht je van toch maar wel een testje halen? Laat je weten wat de uitslag is?

Emma

Reageren
    Anna niem

Toch wel? Ik twijfel heel omdat er wel een bloeding is geweest. Aangezien ik vaker gedacht heb dat het raak was en achteraf gezien niet zo bleek te zijn. Negatieve test enzo.
    Wil er nog wel bijzeggen dat ik niet zwanger probeer te worden. En ik ben dus wel gewoon aan de volgende strip begonnen. Heeft dit dan ook invloed op een test?

Reageren
    Lola

Je slikt de pil, of je slikt ‘m niet. Neem anders een Implanon/Nexplanon.

Reageren
    Anna niem.

Ik slik de pil. En normaal heel consequent! Maar door persoonlijke omstandigheden vergeten.
    Om er dan gelijk zo een oordeel aan vast te hangen vind ik een beetje overdreven. We zijn toch menselijk?

Ik ben gewoon op zoek naar advies over mijn twijfeling. Dacht dat daar deze site voor bedoeld was en niet om mensen te veroordelen.

Reageren

Twee pillen vergeten:

Ook als je twee dagen achter elkaar de pil hebt vergeten, hoeft dit niet erg te zijn als je het op tijd merkt: Neem beide pillen alsnog in binnen twaalf uur na het tijdstip waarop je de tweede pil had moeten slikken, dan ben je tegen zwangerschap beschermd.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.