- opzoeknrduidelijkheid2 oktober 2011 om 07:27
Goedemorgen,
Graag wil ik vragen of iemand het volgende kent of heeft meegemaakt.
Ik ben 21 sept, op de verwachte dag, ongesteld geworden. Die ochtend heb ik een (babyboomshop cassette) zwangerschapstest gedaan. Deze was negatief. Ik ben ‘gewoon’ ongesteld geweest, niet meer of minder dan normaal. Wel wat meer steken in m’n rechteronderbuik.
Gisterochtend stond ik voor de spiegel in de badkamer. Ik zag mijn aderen op mn bovenlijf erg duidelijk en dacht ach, ik doe n test (heb er altijd een aantal in huis 🙂 ). Geheel tegen verwachting kwam er een heel dun streepje. De test vanmorgen gaf ook weer een heel dun lijntje. Nu lees ik altijd ‘een streepje is n streepje’ en zou ik zwanger zijn.
Het vreemde echter vind ik dat ik, de ochtend dat ik ongesteld werd, een negatieve test had. Daarna dus ongesteld geworden. Theoretisch gezien zou ik nu dus niet zwanger kunnen zijn en halverwege mn cyclus zitten.
Maar waarom zit er dan toch hcg in mn urine?
(uiteraard wil ik juichen en zwanger zijn, maar
ik ben bang dat er iets niet klopt (buitenbaarmoederlijke zwangerschap, of miskraam van vorige maand of iets anders ernstigs))… Ik ga zodra t kan de huisarts bellen, maar ik zit op hete kolen… Alvast dank voor je reactie!