Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jodi

Hallo,

even mijn verhaal kwijt, fijn zo’n site ! 🙂 Hoop dat jullie willen lezen en meedenken…

Ik weet niet wanneer, inmiddels zo’n 3 of 4 maanden terug had ik seks met mijn vriend. We hebben het veilig gedaan, maar het condoom was afgeschoven, dus zo veilig was het niet. Gelijk daarna zijn we naar de huisartsenpost gereden voor de Morning Afterpil, en die heb ik ingenomen.

Echter, na 2 weken voelde ik een soort van steek bij het plassen, in mijn rechterlies. Ik kon niet goed meer zitten, en welke beweging ik ook maakte, ik ging door de grond. Na een dag of 2 was dat voorbij.

Nu zijn we een paar maand verder, en mijn huisarts heeft laatst een testje gedaan, via urine (hoe stom). Maar deze was negatief. Bloedonderzoek vond hij op zich niet zo nodig, ook omdat zijn testen wel goed zijn. Ik gaf wel aan dat ik medicijnen slikte, wat zorgde voor eventuele negatieve testen. Maar volgens hem was dat onzinnig, omdat ik ze al jaren slikte… En dat vind ik ook eigenlijk wel best, omdat ik als ik moet bloedprikken echt heel veel angsten krijg en dan flip.

Maar nu de ‘klachten’ die ik heb. Een zeurderige buikpijn, met strakke momenten. Een bewegende buik, ik zie duidelijk dat mijn buik beweegt, dat voel ik dan ook. Neigen tot flauwvallen, veel plassen.

Eerst had ik ook gevoelige borsten, en ik ben de hele tijd misselijk. ’s ochtends kan ik bijna niks eten, en ik moet door de dag heen regelmatig kleine hoeveelheden nemen, om er voor te zorgen dat ik niet in slaap val (Als ik zit wordt ik heel moe, en voelt het alsof ik moet slapen).

Mijn buik wordt steeds strakker, en ik wil graag het laten onderzoeken. Het is niet gewenst, zeker nu niet, maar mijn huisarts is nu op vakantie, en ik durf niet naar het ziekenhuis door een angststoornis (is erger geworden in die 4 maanden).

Ps. ik ben al 3 maanden heel ‘vaag’ ongesteld, de laatste ongesteldheid is 2 weken al te laat (vanuit die andere 2 ongesteldheden gaand). De ongesteldheid was 2 dagen licht bruinverlies. Nu dus helemaal niet meer, en licht ongipijn en een hele strakke buik..

Wie weet hier antwoord op? Ik zou het graag willen weten, want ik weet niet hoe ik dit op moet lossen.

Ps2. ik heb 2 keer een vaag posi test gehad en daardoor naar de ha gegaan. maar die testte nega.

Alvast bedankt,
    Groet,
    Jodelyn

3 reacties
    Reageren
    Jodi

Ps. Sinds vandaag heb ik ook 2 keer een bloedneus gehad.
    groet Jodelyn

Reageren
    Francesca

Jodelyn, een test is positief of negatief. Vaag positief bestaat niet, dan is de test gewoon ongeldig. Dus je hebt een negatieve test bij de huisarts gedaan? Dus dan ben je niet zwanger? Buikpijn kan heel goed door stress, zorgen en spanning komen, wist je dat? Het urineonderzoek werd trouwens gedaan om een blaasontsteking op te sporen, dat is dus niet stom, want met jouw symptomen had dat best gekund. En als je een condoom omdoet zoals in de gebruiksaanwijzing beschreven staat, kan een condoom niet losgaan. Ik vind dus dat je eerst wat beter naar jezelf mag kijken voordat je kritiek hebt op de huisarts. 1. je kunt geen condoom omdoen, leer dat dan, en 2. je kunt geen zwangerschapstest doen, lees dan de gebruiksaanwijzing! Sorry hoor, maar anders wordt het zo’n zeurverhaal, ik hoop dat het nu duidelijk is wat ik bedoel, en ik bedoel het goed hoor, om je te helpen.

Reageren
    Kelly

Ik heb vaak zat gehoord en gelezen dat ze een negatieve test hadden terwijl ze toch zwanger bleken te zijn.. het kan dus WEL. Sorry voor offtopic!

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

4 min leestijd

Striae tijdens de zwangerschap: wanneer, voorkomen en welke crème helpt?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.