Zoeken Vraag het forum

Help! Zwanger?!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bang meisje (18)

Hallo,

Ik ben bang dat ik zwanger ben!
    Het is inmiddels al meer dan een maand geleden dat ik onveilige seks heb gehad met mijn vriend. Ik slik al jaren de pil, alleen in de maand waarin ik onvielige seks heb gehad heb ik mijn pil stuk of 6/7 keer te laat ingenomen (3/4 uur). Ik ben ondertussen al ongesteld geweest en ik ben het vandaag weer geworden, maar ik heb gelezen dat een bloeding nog gewoon mogelijk is als je zwanger bent. De reden dat ik bang ben dat ik zwanger ben is omdat ik enkele sympthonen heb zoals: een opgeblazen onderbuik, donkere kringen om mijn tepels, gezwolle borsten, eet buien en af en toe lichte misselijkheid.
    Mijn zwangerschapstest was negatief maar ik ben nog niet overtuigd,
    Ik hoop dat iemand mij met zekerheid kan vertellen dat ik niet zwanger ben?!

4 reacties
    Reageren
    Tara

Als je gewoon ongesteld bent geworden, dan lijkt de kans op zwangerschap heel erg klein. Zeker als je de pil steeds binnen 12 uur nadat je de pil vergeten bent, hebt geslikt. De kleurverandering van de areola is meestal een gevolg van hormonale veranderingen.

Reageren
    Hester

Heb je wel normale bloedingen gehad of minder? En wanneer heb je test gedaan? Na de bloeding? Het lijkt mij niet zo waarschijnlijk dat je zwanger bent, ik heb zelf ook een keer klachten gehad die ik nooit eerder had en was toen ook niet zwanger .
    Anders nog een tweede test doen?

Reageren
    Hellen

Twee menstruaties en een negatieve test. Hoeveel zekerheid wil je hebben…?

Reageren
    Bang meisje (18)

Bedankt voor je reactie.
    Ik heb een normale bloeding gehad. En ik heb de zwangerschapstest gedaan op de dag dat ik ongesteld moest/ben geworden. Oké, dus die zwangerschapstekenen kunnen ook door iets anders komen? Ik heb die symptomen namelijk nog nooit eerder gehad, pas sinds een week of twee na mijn onveilige seks, vandaar.

Reageren
Reageer op: Help! Zwanger?!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.