Home / Zwangerschap / zwanger?
Op maandag werd in ongesteld en toen ben ik voor het eerst begonnen met de pil. Ze zeggen dat de pil dan gelijk werkt. De donderdag daarop heb ik met mijn vriend seks gehad, alleen toen is het condoom geknapt. Nou heb ik de laatste paar dagen last van gevoelige borsten, hoofdpijn, beetje vermoeid en af en toe het gevoel in mn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden. Kan het zijn dat ik toch zwanger ben? Of komt dit van het beginnen met de pil?
de kans dat je zwanger bent is klein, maar het ligt wel een beetje aan het soort pil. b.v. de minipil is niet vanaf dag 1 betrouwbaar.
maar je kan, ook als je zwanger zou zijn, nog geen zwangerschapsverschijnselen hebben, daarvoor is het nog veel te vroeg, die komen pas als je overtijd bent.
groetjes, Brenda
Hoi,
Vervelend voor je dat het is misgegaan met het condoom! Zoals Brenda al aangeeft, kun je nu nog geen verschijnselen hebben die passen bij een zwangerschap. Het lijkt me eerder dat je 'last' hebt van de bijwerkingen van de pil. Afhankelijk van de soort pil, ben je inderdaad gelijk beschermd.
Mocht je in je stopweek niet ongesteld worden, doe dan een zwangerschapstest. Dan weet je het zeker.
Hoi Zonnetje,
Ik zit zo op de site te lezen en ik zie dat jij
regelmatig veel antworden geeft en ook vrij duidelijk.
Nou zat ik ook met een belangrijke vraag en ik hoop dat ik niet beoordeeld zal worden maar geholpen door een antwoord.
Ik heb een vaste relatie waarmee we aan he proberen waren zwanger te worden. In aug heb ik een miskraam gehad en een curretage omdat dat niet anders ging. Daardoor zijn mijn man en ik in vrij heftig vaarwater tercht gekomen en is het niet echt lekker meer gegaan met onze relatie. Ik heb toen sexueel contact gehad met mijn ex vriend. Niet gepenitreert maar wel beide een orgasme. De eerste keer maakte ik me zorgen maar daarna heb ik een mensruatie gehad dus daar was niets aan de hand ook omdat we voorzichtig zijn geweest. Nu heb ik niet zo god meer mijn menstruaties bijgehouden dus vandaar de volgende vraag. Ik heb op 2 nov weer contact gehad met mijn ex we hebben elkaar gemastrubeerd hij is niet op mij maar op het bed klaargekomen en had sprema op mijn hand. Waarschijnlijk heb ik dit direct afgewassen en daarna mezelf gewassen. Mijn ex zegt dat we echt voorzichtig zijn geweest maar toch twijfel ik. Ik ben nu zwanger. De ene echo zegt vorige week 4 weken en 3 dagen en de andere eco vandaag zegt waarschijnlijk 6 weken en 4 dagen beide rond 3,4,5,6,7 nov zeg maar. Op 2 Nov was dat ding met mijn ex en op 4 nov heb ik zeker voledig sex gehad met mijn man en ook daarna. Moet ik me zorgen blijven maken dat het misschien van mijn ex is? Ik kom cht om van de spanning en schulgevoel nu. Hopelijk dat mijn verhaal beetje duidelijk is en dat je me kunt helpen? Als je nog vragen hebt beantwoord ik deze graag om hier uit te komen!
Groet
De pil werkt pas na 7 dagen aaneengesloten zorgvuldig slikken. (Lees: http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm) Je hebt dus een verhoogde kans om zwanger zijn. Wat was de uitslag van de zwangerschapstest?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!