Mogelijk plots trombose en zwanger

Hallo,

Ik ben 26 weken zwanger en 26 jaar. Na vanochtend om 05.50u opeens zulke erge kramp gehad te hebben, waarbij niets hielp en wat maar niet over ging, toch maar even de verkoskundige gebeld die zei dat ik de huisarts moest bellen. Onderzocht door de huisarts en direct doorverwezen naar een medisch centrum om een echo te laten maken. De huisarts belde waar ik zelf bij zat voor een afspraak voor een echo en bloedprikken. Dit werd gedaan om trombose uit te sluiten. Iets waar je meer risico op hebt tijdens je zwangerschap. Uit de echo kwam niets.

Echter week mijn bloed af. D-Dimeer was 2,18 en CRP 6. Ik zat inmiddels thuis aan mijn lunch. Ik werd haast bijna in paniek gebeld door de assistente van de huisarts. Lang verhaal kort, er werd met spoed overlegd tussen de huisarts en de internist. De internist gaf uiteindelijk aan dat het twijfelachtig was, omdat bloedwaardes tijdens je zwangerschap altijd verhoogd kunnen zijn en zeker richting de latere trimesters. Ik moet goed in de gaten houden of ik meer symptomen krijg en of de pijnlijke plek verergert, warmer word, dikker, van kleur veranderd etc. Koorts in de gaten houden, hartkloppingen, druk op de borst, ademhalingsproblemem, allemaal in de gaten houden. Ik heb volgende week woensdag een nieuwe echo. Kortom, protocol word gevolg.

Nu zit het me toch niet lekker en al helemaal niet dat er volgende week pas een nieuwe echo komt. Ik heb wel altijd last van hartkloppingen en ook dat mijn partner er wat zijn zei dat mijn hartritme raar is. Daarom een aantal maanden geleden aan het begin van mijn zwangerschap met een hartkastje rondgelopen. Daaruit kwam sinustachycardie, maar verder niets. Nu een aantal maanden later word er getwijfeld aan mijn bloedwaarden en of ik dus niet ergens een bloedprop heb na aanleiding van de extreem pijnlijke kramp vanochtend, overigens nog steeds niet dat pijn weg is. Dat zit me echt niet lekker. Heb dit aangegeven bij de huisarts toen ik vanmiddag gebeld werd, maar die zegt dat die sinustachycardie bij mij hoort en niets abnormaal is wat zorgelijk is en te maken kan hebben met wat ik nu ervaar. Maar ik vind het wel vreemd.

Wat kan ik ik nu nog doen?

Reageren

Zeker met de waarden die je noemt EN de echo zou ik nu niet ongerust zijn!
    En het is wel netjes om dat na een week nog eens te herhalen. Maar niet omdat het een verontrustend geheel is…

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Mogelijk plots trombose en zwanger

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe