Dag John,
Ik ben nu 6 weken zwanger,
Ik heb zoveel klachten de laatste weken alleen weet ik niet of het door zwangerschap kan komen of door omdat ik gewoon ziek ben en wat er aan de hand is.
Wel heb ik ook veel stress, angst en verdriet gehad omdat me oom is overleden. De klachten zijn
Extreme vermoeidheid, alleen maar willen slapen, krampen in me buik, rug schouder pijn, zo slapjes nergens zin in, spierpijn etc.
Ik heb wel gelezen dat je in je eerstre trinester vermoeidheid kan hebben maar kan het zo extreem zijn? Of is er misschien wat anders aan de hand? Ik hoop natuurlijk dat het door me zwangerschap komt, en toch ben ik anstig en denk ik weer door naar andere enge dingen omdat ik me ‘ziek’ voel zo achteruit gegaan niet meer dingen kan doen nergens zin hebben,
Laatste tijd zijn er incl me oom 3 mensen overleden door kanker. Alle drie door uitgezaaide kanker. Ik ben altijd zo angstig geweest en nu ik me zo ziek voel alleen maar willen liggen niet de kracht meer heb overal pijn ondanks ik de moeite doe om alles te doen lukt het me niet en owja ook heel erg duizelig, koyde rillingen denk ik is er iets ernstigs dat ik het uitgebreid moet laten onderzoeken ?
Maar naar wat kan ik het laten onderzoeken?
Graag zou ik heel graag hierover terugkoppeling willen?
Hoi,
Waarom ga je niet met je klachten naar de huisarts?
Die kan een bloedonderzoek doen en zo misschien je angst voor iets lichamelijks wegnemen.
En verder zou je voor de rug en spierpijn naar een fysiotherapeut kunnen gaan.
Je hebt veel te verwerken qua verdriet,bent zwanger en daardoor waarschijnlijk extra emotioneel, dan mag je best even wat extra aandacht aan jezelf en je lichaam besteden. Even lekker laten masseren bijvoorbeeld.
In het eerste trimester is dat niet raar en al helemaal met het weertype dat we hebben. Bovendien zullen spanningen/verdriet en angsten ook een rol spelen