Zoeken Vraag het forum

net zwanger en geen eetlust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • esb

hallo dames,

ik ben nu zo’n kleine 5 weken onderweg (volgens een formuletje van de gyneaceloog) maar heb sinds vorige week totaal geen eetlust meer. zodra ik een paar happen eet krijg ik een volgevreten, opgeblazen gevoel, waardoor ik geen trek meer heb en stop met eten, maar een uur later verga ik van de honger. en als ik dan weer iets eet krijg ik weer dat opgeblazen gevoel enz. enz. enz. ook geurtjes om me heen ontnemen me mijn eetlust.(etensluchtjes van collega’s enzo) ook zit er nogal veel lucht in de weg, ik heb erg veel last van geborrel in maag en darmen, winderigheid, boeren, en als ik net iets gegeten heb krijg ik gelijk de hik. en dat al met 5 weken, ik vraag me af hoe lang dit zo doorgaat.

zijn er mensen met dezelfde ervaringen? als iemand tips voor me heeft zijn deze heel welkom!

esther

2 reacties
    Reageren
    claudia

ach jee meid…..ik zal je zeggen dat ik dit probleem ook gehad heb.
    ik heb deze klachten nl heel mijn zwangersschap gehad.
    ipv aankomen viel ik af tijdens mijn zwangersschap.
    maar het kindje groeide gelukkig goed.
    this voor jou niet te hopen dat jij dit in heel je zwangersschap krijgt want het is behoorlijk iritant
    en ik spreek uit ervaring.
    wat het eten betreft….eet om de paar uren hele kleine porties en tegen het opboeren daar kan je niets tegen doen en die winderigheid.

Reageren
    mama

ja dat komt door je darmen, die zijn dan zo in de weer. Ik heb het ook gehad, bij mijn eerste kindje duurde het tot maand 7 en nu ik in verwachting ben van de tweede was het met 3 maanden over. Het is heel vervelend, maar je kunt er weinig aan doen. Hopen dat het snel over is. Succes!

Reageren
Reageer op: net zwanger en geen eetlust
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.