- Naomi24 augustus 2017 om 20:31
Hooi,
Ik ben 15 jaar en zit sinds 1 maand aan de pil. Ik heb de pil meteen doorgeslikt ivm vakantie en heb dus sinds ik aan de pil zit nog geen stopweek gehad. Gister zou ik officieel ongesteld moeten worden maar dat ben ik dus niet. Wel heb ik sinds een paar dagen last van buikpijn onderin, grotere en gevoeligere borsten en wat lichtelijk bloedverlies. Nu heb ik 2 weken geleden voor het eerst seks zonder condoom gehad, daarvoor met. Momenteel ben ik als de dood dat ik zwanger ben en dat wil ik totaal niet. Ik denk dat omdat de klachten die ik heb ook op zwangerschap kunnen duiden. Die klachten zijn ook heel normaal als je net bent begonnen met de pil (zoals ik) alleen ik vind het dus raar dat ik die pas na 1 maand krijg.
Ik slik de pil altijd voor het slapen gaan en dat is altijd rond 10 uur.
Denken jullie dat ik zwanger ben of zijn het onschuldige klachten die horen bij het beginnen met de pil.Liefs Naomi
1 reactieReagerenJohn (moderator)
24 augustus 2017 om 20:39Gister zou ik officieel ongesteld moeten worden maar dat ben ik dus niet Dat is natuurlijk niet aan de orde als je de pil slikt en geen stopweek houdt.
De klachten die je nu hebt kunnen door een opkomende doorbraakbloeding veroorzaakt worden. Het zou verstandig zijn om nu meteen een stopweek in te lassen. Als je de pil goed gebruikt hebt en er geen bent vergeten, is er gaan reden om te denken dat je zwanger zou zijn.
Reageren