Zoeken Vraag het forum

Sinds kort aan de pil en onveilige seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Naomi

Hooi,

Ik ben 15 jaar en zit sinds 1 maand aan de pil. Ik heb de pil meteen doorgeslikt ivm vakantie en heb dus sinds ik aan de pil zit nog geen stopweek gehad. Gister zou ik officieel ongesteld moeten worden maar dat ben ik dus niet. Wel heb ik sinds een paar dagen last van buikpijn onderin, grotere en gevoeligere borsten en wat lichtelijk bloedverlies. Nu heb ik 2 weken geleden voor het eerst seks zonder condoom gehad, daarvoor met. Momenteel ben ik als de dood dat ik zwanger ben en dat wil ik totaal niet. Ik denk dat omdat de klachten die ik heb ook op zwangerschap kunnen duiden. Die klachten zijn ook heel normaal als je net bent begonnen met de pil (zoals ik) alleen ik vind het dus raar dat ik die pas na 1 maand krijg.
    Ik slik de pil altijd voor het slapen gaan en dat is altijd rond 10 uur.
    Denken jullie dat ik zwanger ben of zijn het onschuldige klachten die horen bij het beginnen met de pil.

Liefs Naomi

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Gister zou ik officieel ongesteld moeten worden maar dat ben ik dus niet  Dat is natuurlijk niet aan de orde als je de pil slikt en geen stopweek houdt.

De klachten die je nu hebt kunnen door een opkomende doorbraakbloeding veroorzaakt worden. Het zou verstandig zijn om nu meteen een stopweek in te lassen. Als je de pil goed gebruikt hebt en er geen bent vergeten, is er gaan reden om te denken dat je zwanger zou zijn.

Reageren
Reageer op: Sinds kort aan de pil en onveilige seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.