Zoeken Vraag het forum

Toch zwanger na menstruatie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Bijna 8 weken geleden heb ik onbeschermde seks gehad. Hij is niet in mij klaargekomen maar omdat ik niet aan de pil zit toch na ongeveer 60 uur nog een morningafterpil genomen. Dit herhaalde zich, heel dom, de week erna. Dus weer na ongeveer 60 uur een morningafterpil genomen. (Wel van geleerd, nooit meer doen)

Die maand gewoon nog ongesteld geworden. Ik weet mijn cyclus niet goed omdat ik in november gestopt ben met de pil en niet in de gaten heb gehad of ik regelmatig of onregelmatig ongesteld ben geworden. Voor mijn gevoel wel regelmatig en ga daar nu vanuit.

Het is een maand later dan mijn vorige ongesteldheid en ik ben 3 dagen overtijd en nog steeds niet ongesteld. Mijn buik is een beetje opgezet en heb gevoelige borsten (had ik normaal ook voordat ik ongesteld moest worden maar dit houdt nu langer aan zonder dat ik ongesteld wordt) verder heb ik geen andere symptomen van zwangerschap. Toch maak ik me zorgen.

Zou ik ondanks dat ik de morningafterpil heb genomen en daarna ongesteld ben geweest alsnog zwanger kunnen zijn?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Op 3 april had ik al een twijfel. Ik heb toen de vraag gesteld “zwanger na map?” Daar staat nog infromatie over hoe ik me voelde na mijn menstruatie die ik had na de maps. Misschien wijst dat er ook op of ik wel/niet alsnog zwanger kan zijn

Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschap is niet erg waarschijnlijk en de MAP gooit je hormoonstelsel wel wat in de war. Zeker als ze ook nog 2 x achter elkaar moet gebruiken. Aangezien je toch niet zeker weet of je cycli regelmatig zijn, zou ik gewoon nog even afwachten en kijken of je menstruatie niet noch komt

Reageren
Reageer op: Toch zwanger na menstruatie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.