Zoeken Vraag het forum

Overtijd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Purple

Hallo
    Ik heb een vraagje
    Ik hou mijn cyclus vanaf februarie bij via een makkelijke app nou nou is mijn cyclus niet regelmatig ik had op 25-04-2017 mijn nod (dit berekend met de cyclus van vorige maand nu ben ik al 2,5 dagen bijna 3 dagen overtijd ik heb een normale test gedaan maar deze was negatief ook heb ik een vervroegde test gedaan ook deze was negatief ik zal dus hoogst waarschijnlijk dus ongesteld worden (jammer genoeg) nu is mijn vraag ook nog eens dat ik wel een gek ritme zie van mijn cyclus want ik ben steeds een beetje later ong geworden maar de eisprong valt in de app wel steeds op de 15 de van de dag dit maal valt hij op de 11 de zal het dan zo kunnen zijn dat ik later ongesteld ben zodat mijn eisprong weer op de 15 de valt ? Ik probeer er achter te komen hoe mijn cyclus werkt omdat wij proberen zwanger te worden mijn cyclus scheelt zich ongeveer 2 dagen in ieder geval de afgelopen maanden ik ben uit gekkigheid iedere maand als ik ongesteld moet worden aan het testen want ik snap er niks meer van! kan iemand me hier mee helpen?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een app kan nooit de precieze datum van een eisprong geven. De vruchtbare periode bedraagt ongeveer 6 dagen. En ergens in die 6 dagen vindt de eisprong plaats

Reageren
    Purple

Dat snap ik maar als ik na de vorige maand kijk van ong tot ong zie je dat ik op de 15 de eisprong kngeveer zal hebben  kan het zo zijn dat ik zon onregelmatige cyclus heb om dat mijn eisprong op een vaste dag is want kk heb al 3 maanden dat mijn eisprong op de 15 de van de maand uit komt  volgens de dagen van de app ik hou de app heel keurig bij  ik zou 2 dagen geleden ong moet worden  gister een hele rare kramp gehad dat ik tegen me moeder zij van ja nu zal ik wel ingesteld worden maar er is op heden nog niets gebeurt en ik voel hem altijd aankomen dan kan ik meteen na wc gaan als het zo is dat ik op de 15 de ongesteld moet worden dan zou dat betekenen ik zaterdag pas ongesteld word dat zou toch heel vreemd zijn dan zou mijn vyclus van 28 (vorige maand ) na 32 gaan en dan kom ik weer uit op de 15 de  van eisprong (2 weken terug tellen)

Reageren
    John (moderator)

Je hebt geen onregelmatige menstruatie omdat je eisprong altijd op dezelfde dag van de cyclus is.  Dat is dus precies wat ik bedoelde: de eisprong vindt ergens in de vruchtbare periode plaats. Ongeveer 14 dagen voor de eerste dag van de menstruatie. Maar dat kunnen 16 dagen of 13 dagen zijn. Het zijn allemaal gemiddelden en geen wetmatigheden. Als je de eisprong zelf niet voelt, kun je nooit zeggen wanneer die is geweest. Ook niet met een app.

Reageren
    Anoniem

Ik dacht dat een regelmatig cuclus met de hoeveel dagen te maken had dus als je bij voorbeeld altijd een cyclus hebt van 26 dagen en niet de ene maand 26 de andere 29 en san 32

dus is mijn eisprong die altijd rond de 15 plaats vind volgend de app ook een regelmatig cyclus  Dus ik moet zaterdag ongesteld worden dan zal mijn eisprong datum weer op de 15 zijn 2 weken terug tellen  dus ik kan dan nj ook nog niet positief testen  ik vind het zo verwarrend allemaal

Reageren
    John (moderator)

Een regelmatige cyclus is inderdaad als de dagen tussen de eerste dag va de menstruatie en de volgende menstruatie gelijk is. Maar jijzelf had het over een onregelmatige cyclus.

Een gemiddelde cyclusduur, bereken je over 3 menstruaties. Ben je misschien pas met de pil gestopt?

Reageren
    purple

Nee ik slik geen pil al jaren niet heb hem ooit een jaartje ofzo gebruit toen ik 15 was ofzo heb nu een gezonde zoon van 2,5 jaar maar niet van de man waar ik nu mee ben getrouwd  dus daar ligt het niet aan!

Reageren
    John (moderator)

Maar hoe is dan met je cycli? Zijn ze nou regelmatig of onregelmatig?

Reageren
    Anoniem

In feb 26 dagen (eisprong viel op 15 2weken voor nieuwe mrnstruatie)

in maart 28 dagen (eisprong viel op 15 2 weken voor nieuwe menstruatie)

en nu ben ik op me 30ste dag (bijna 31) wn mog niet ong

Reageren
    John (moderator)

n feb 26 dagen (eisprong viel op 15 2weken voor nieuwe mrnstruatie)

in maart 28 dagen (eisprong viel op 15 2 weken voor nieuwe menstruatie)   Ik neem dat die 15 dagen van de app komen. En daarmee kun je dus al zien, dat het niet klopt. Er zit namelijk verschil in de cycluslengte.

Je hebt dus geen regelmatige menstruatie. Dan moet je die app niet gebruiken..

Reageren
    purple

dus de kans op een zwangerschap is kleiner omdat ik niet weet waar mijn eisprong plaatsvind? en het krampachtige buikpijn onderin dat duurde 2 minuten ofzo (2 dagen geleden ) dat kan ook niet de eisprong zijn geweest want dan is hij toch wel heel erg laat (maar het voelde wel als menstruatiekramp.
    bij mijn vorige zwangerschap gaf de test negatief aan toen ik overtijd was (ik was wel degelijk zwanger,want ik heb een prachtige zoon gekregen) maand later teste ik op nieuw bleek dan ik al 9 weken zwanger was

Reageren
    John (moderator)

De kans is niet perse kleiner, maar je moet er rekening mee houden dat je de vruchtbare periode iets ruimer neemt om seks te hebben en zwanger te raken.

Als je menstruatie nu ook verder uitblijft, ga dan naar de huisarts en laat een bloedtest doen, omdat je bij de eerdere zwangerschap blijkbaar ook langer een laag HCG gehalte had.

Lees ook eens:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/148862-wij-willen-een-baby.html

Reageren
Reageer op: Overtijd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.