Zoeken Vraag het forum

help ben ik zwanger?! ik ben 15

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem,15girl

hallo ik ben een meisje bijna 15

en heb onveilige seks gehad met mijn vriend. het is vaker goed gegaan zo dat hij uit mij klaarkwam alleen deze keer ging het mis hij is in mij klaar gekomen. ik gebruik geen anticonseptie. ook is mijn menstruatie cyclus niet regelmatig. soms ben ik 4 wekenniet ongesteld en dan 1,5 week wel en soms 3 weken niet en dan 5 dagen wel. ook heb ik geen idee meer waarneer ik voor het laats ongesteld was. ik heb wel last van buikpijn dus mijn menstuatie moet er aan komen. maar soms duurt het dan nog een week en soms ben ik gelijk de volgende dag ongesteld.

ik heb dus vandaag onveilige seks gehad en ik heb geen geld voor de morning after pil mijn vriend ook niet en ik ga het echt niet tegen mijn moeder zeggen. nu vraag ik me af hoe groot is de kans dat ik nu zwanger raak/ben ik ben bijna 15 en volledig anti-abortus

hopenlijk geeft iemand goed advies ( zeg please niet dat ik gewoon moet gaan testen dat kan pas over een paar weken dus ja)

xx anoniempje

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er is toch een redelijke kans om zwanger te raken. Het is nogal dom om onbeschermde seks te hebben, zeker als je nog zo jong bent. Voor het zingen de kerk uit is de meest onbetrouwbare manier om niet zwanger te raken. Als je niet het risico wilt lopen om zwanger te raken, zul je toch de Morning after pil moeten gebruiken. Deze wordt, als je jonger bent dan 21 jaar, door de ziektekostenverzekeraar vergoedt, als je een recept van je huisarts hebt. Ga dus morgenvroeg naar je huisarts.

Reageren
    Catootje

Als je een onregelmatige menstruatie hebt kan het slim zijn om wat aan de oorzaken te doen. Voor je hormonen zijn allerlei stofjes nodig, vitaminen, mineralen, bepaalde vetzuren en aminozuren. Bij tekorten daaraan, o.a. vitamine B12 kunnen er problemen zijn met je cyclus en menstruatie.

Ook kunnen zaken als oestrogeendominantie en insulineresistentie spelen, iets wat je ook kan bijsturen met goede voeding en aanvullende middelen. Dat kan in elk geval schelen in het bepalen van hele riskante en iets minder riskante dagen.

In elk geval zorgen voor een goed voorbehoedsmiddel. Beter toch met je moeder bespreken of eerst een vertrouwenspersoon op school. Naast een morning after is er ook een overtijdbehandeling.

Reageren
Reageer op: help ben ik zwanger?! ik ben 15
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.