Zoeken Vraag het forum

Harde buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bob

Hallo,

Klacht: harde buik boven navel. Onder navel is niet zo hard maar wel dik. Kan dit iets met zwangerschap te maken hebben?

13 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Nee, met zwangerschap kan dat niks te maken hebben.  De baarmoeder zit toch echt een stuk lager. Bovendien krijg je tijdens een zwangerschap pas harde buiken kort voor de bevalling.

Reageren
    Bob

En wat betekend een dikke buik,opgezette/blazen buikje

Reageren
    John (moderator)

Dat je teveel hebt gegeten of er gaat iets niet helemaal goed met je dikke darm. Hoe is je ontlasting?

Reageren
    Catootje

Kan met je darmen te maken hebben. Bepaalde voedingsmiddelen kunnen invloed hebben. zo kan brood voor een opgezette buik zorgen. Ook zou er sprake kunnen zijn van een magnesiumtekort of andere tekorten. Maar er kan natuurlijk ook iets anders in je buik aan de hand zijn. Als je nog andere symptomen hebt zou je iets beter kunnen zeggen wat het is. Als je je zorgen maakt dan naar de dokter.

Reageren
    Bob

Aan de linker en rechter kant naast mijn navel doet het erg pijn wanneer ik erop druk, het is ook heel hard. Is dat mijn baarmoeder of kan ik mijn baarmoeder niet voelen?

Reageren
    John (moderator)

Daar zit je baarmoeder niet.  Het zal je dikke darm zijn. Ga naar de dokter

Reageren
    Bob

Waar ongeveer

Reageren
    John (moderator)

Wat waar ongeveer?

Reageren
    Bob

Waar je baarmoeder zit als je zwanger bent

Reageren
    John (moderator)

Je baarmoeder zit een handbreedte onder de navel.

Reageren
    Bob

Kan je je baarmoeder voelen? Mvg

Reageren
    John (moderator)

Die kun je van buiten niet voelen

Reageren
    John (moderator)

Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Harde buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.