- Filouke19 oktober 2011 om 18:51
uit meerdere bloedonderzoeken bleek mijn prolactine gehalte veel te hoog. Ik heb 2 maal een MRI scan gehad, niks op te zien. Ik word al sinds maart 2009 toen ik stopte met mijn pil niet meer ongesteld. Ik ben heel veel bijgekomen zonder duidelijke reden, heb diëten gevolgd in de obesitascentra die niks uithaalden, en mijn borsten lekten (dat is nu iets beter) Mijn prolactine blijft nog steeds te hoog maar niemand lijkt er wat aan te willen of kunnen doen omdat er op de MRI scan niks te zien is.
Is het mogelijk dat er toch een microprolactinoom zit dat gewoon te klein is om op de scan te kunnen zien? En kan mijn dokter mij de medicatie voor dat eventuele prolactinoom niet gewoon voorschrijven, indien de prolactine dan vermindert is het toch bewezen dat er wel degelijk een prolactinoom zat? Ik neem geen medicatie, en ik ben eind 2009 gestopt met werken omdat ik daar veel stress had en dat een oorzaak had kunnen zijn.
Ik ben 32 en wil al jaren heel graag kinderen. Ik heb jaren moeten wachten op de juiste partner en nu die er is blijft mijn menstruatie uit wat zwanger worden onmogelijk maakt.
Ik heb reeds enkele vruchtbaarheidsbehandelingen gehad die niet werkten wat volgens mij logisch is, mijn lichaam denkt door die prolactine al dat het zwanger is.
Ik heb consultaties gehad in meerdere ziekenhuizen, bij endocrinologen, fertiliteitsartsen, enzovoorts en er is het laatste jaar maar liefst 40 keer bloed geprikt. Alles normaal op prolactine na. Wat kan ik in hemelsnaam nou nog doen om geholpen te worden?1 reactieReagerenJO20 oktober 2011 om 22:17wat een raar verhaal – althans, dat jou geen medicatie is voorgeschreven. Bij mij is zo’n 10 jaar geleden een te hoog prolactinegehalte vastgesteld en ik kreeg toen parlodel (ben later overgestapt op een andere variant maar weet even de naam niet meer). Dit kreeg ik via de gyneacoloog voorgeschreven. Het onderdrukt de aanmaak van prolactine. Duurde (bij mij) een paar maanden, maar toen kwam de menstruatie weer op gang – in principe incl mogelijkheid om zwanger te worden!
Je moet er dan wel zsm mee stoppen als je zwangerschap vaststelt. (Ik heb overigens wel een ‘gezwelletje’, maar dit kan geen kwaad – wordt gewoon elke plm 3 jaar dmv MRI op grootte gecheckt)Dit zou een optie voor je moeten zijn, toch?
Reageren