- wurmpie10 december 2009 om 20:43
Hallo allemaal.
Dit is voor het eerst dat ik een berichtje op deze manier schrijf,dus bij voorbaad excuses als ik een foutje maak.
Ik ben een vrouw van 32 jaar en heb 2 kinderen een dochter van bijna 9 en een zoontje van 4 1/2 jaar.
Beide zwangerschappen ontstonden in de eerste maand klussen na jaren pilgebruik (ja heel veel geluk gehad)
Ik dacht dat ik alles wist wat er te weten valt,maar nu we voor de derde aan het oefenen zijn,ben ik toch erg onzeker.
mijn laatste ongi dag was 13 november,hiervoor 4 jaar de pil geslikt,met een cyclus van 26 dagen.
Afgelopen maand eisrong gevoeld en twee keer tijdens geklust.Afgelopen dinsdag erge hoofdpijn tegen van ongesteldheid bij mij)Woensdag hele dag heel licht roze gevloeid,niet bij afvegen,maar alleen van binnen.Vandaag geen bloed of vloeien,geen hoofdpijn,wel een negatieve zwangerschapstest.
mijn vraag is nu of iemand dit herkend als ontpillen of als zwangerschap?2 reactiesReagerenZonnetje10 december 2009 om 21:09Hallo Wurmpie 🙂
Het kan eigenlijk allebei. Voorgaand pilgebruik en voorgaande zwangerschappen geven geen garantie voor hoe het nu gaat. Er kan in die tijd vanalles veranderd zijn en toen kun je veel geluk gehad hebben of nu juist veel pech.
Als voorbeeld mijn eigen situatie; bij mijn 1e zwangerschap was ik in 3 mnd zwanger en alles ging goed. Nu zijn we al 1,5 jaar ‘bezig’ voor een 2e en gaat het dus niet zo makkelijk. Ik blijk een syndroom te hebben waardoor ik slechts 2 keer per jaar een eisprong heb. Die heb ik ook gehad, maar beide keren zijn uitgelopen op een miskraam. Nu gaan we over een maand starten met hormoontabletten.
Het kan dus raar lopen. Maar dat wil niet zeggen dat dat bij jou ook het geval is, het is puur als voorbeeld!Als je stopt met de pil kan je cyclus enigszins veranderen; soms krijg je klachten zoals gespannen borsten, zere onderbuik, pukkeltjes, afscheiding die anders is dan anders, stemmingswisselingen… heel vervelend, maar heel normaal. Het kan bij jou dus ontpillen zijn, maar als je zo terugrekend kan dat lichtroze vloeien heel goed innestelbloed zijn geweest. Ik denk dat je het beste een paar dagen nog kan wachten en dan pas weer testen.
Succes! Ik duim voor je dat je wel zwanger bent!
Reagerenwurmpie10 december 2009 om 21:28Heel erg bedankt voor de snelle reactie,ik weet het ik moet afwachten en nu is geduld niet echt mijn sterkste punt!
Reageren