- Sanne3 augustus 2021 om 12:08
Ik was 6 dagen te laat met mijn menstruatie en ben elke dag erg misselijk, dus dacht misschien zwanger te zijn.
Ben inmiddels ongesteld; felrood met stolsels. Zit nu op dag 5. Is de kans dan groot dat ik zwanger ben? Of kan dit een innesteling of pseudo-menstruatie zijn?
11 reactiesReagerenSanne3 augustus 2021 om 12:43Ik had voor mijn menstruatie overigens ook hele zere/gespannen borsten. Op dit moment is dat zo goed als weg. Als ik zwanger was geweest, hadden mijn borsten pijnlijk+gespannen moeten blijven neem ik aan?
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2021 om 15:45Zou het niet gewoon je menstruatie zijn?
ReagerenSanne3 augustus 2021 om 16:23Kan.. maar normaal ben ik wel 7 dagen ongesteld en nu is het na 5 dagen klaar. Lijkt het dan niet meer op een pseudo-menstruatie?
ReagerenSanne3 augustus 2021 om 18:01Mijn vraag is eigenlijk: in hoeverre kun je er vanuit gaan dat wanneer je 5 dagen helderrood bloed verliest met stolsels, dit een gewone menstruatie is en je dus niet zwanger bent?
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2021 om 18:45Een menstruatie hoeft niet altijd even lang te duren of even hevig te zijn.
ReagerenSanne3 augustus 2021 om 21:18Oke, maar hoe groot is de kans dat het een pseudo-menstruatie is? Komt dat vaak voor? En hoeveel bloed verlies je dan?
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2021 om 21:23Dat heeft toch niks met een pseudo-menstruatie te maken.
Reageren
Tijdens de zwangerschap ka het voorkomen dat je regelmatig gedurende een aantal weken steeds wat bloed verliest (kan soms best ruim zijn). Dit wordt ook wel ‘pseudo-menstruatie” genoemd. je hebt gedurende een wat langere periode in de zwangerschap een beetje bloedverlies op het moment dat je anders ongesteld zouden worden.Sanne3 augustus 2021 om 21:55wat is het verschil met een gewone menstruatie dan?
ReagerenJohn (moderator)
3 augustus 2021 om 22:02Een pseudomenstruatie is geen menstruatie maar zijn bloedingen die tijdens de zwangerschap wel eens voor kunnen komen.
ReagerenSanne4 augustus 2021 om 08:45Ja, maar zoals je zelf hierboven ook zegt komen deze bloedingen op het moment dat je anders ongesteld zou zijn. Hoe weet je dan het verschil?
ReagerenJohn (moderator)
4 augustus 2021 om 17:50Volgens mij heb ik dat toch niet geschreven hoor.
“je hebt gedurende een wat langere periode in de zwangerschap een beetje bloedverlies op het moment dat je anders ongesteld zouden worden.”
Reageren