- Lincy26 november 2017 om 12:43
Hallo,
In oktober kreeg ik na een zwangerschap van 2maanden een miskraam. Heel snel was ik lichamelijk inorde. Nu 17nov heb ik mijn eisprong gehad en diezelfde dag geklust. Echter kreeg ik 5dagen later wat licht bruinverlies. In eerste instantie gingen wij er vanuit dat dat een innesteling kon zijn. Helaas is dat bruinverlies vanmorgen overgegaan naar bloedverlies. Heb geen krampen of verdere ongemakken (wat ik anders wel heel erg heb bij een menstruatie) Voel me alleen wel ellendig. Is dit een menstruatie of…? Het is gewoon bloed zonder kleine stolseltjes zoals anders. Vind het wel heel erg snel na een eisprong en nooit eerder gehad.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 november 2017 om 12:46Moeilijk te zeggen. Het zou een menstruatie kunnen zijn..
Reageren
Hoe weet je zo zeker dat je op 17 nov. een eisprong had?Lincy26 november 2017 om 13:01Hallo Tandor,
Heb die toen heel duidelijk gevoeld. Kwam ook meteen na een toiletbezoekje zoals het altijd komt. Na een uurtje was de pijn helemaal weg buiten een wat zeurderig gevoel (ook zoals altikd) dus kon ik er voor de 100% wel vanuit gaan dat dit mijn eisprong was.
ReagerenJohn (moderator)
26 november 2017 om 13:04Lincy26 november 2017 om 13:08Ja, best wel lullig dan 🙁
Vind het heel moeilijk te bepalen. Vorige zwangerschap had ik tijdens de eerste maand (toen wist ik niet dat ik zwanger was) ook een bloeding dat enkele dagen aanhield dus ging ik er vanuit dat het mijn ms was. Begin al heel vaag te hopen dat het ook deze keer zo was Nu, maar goed. Op naar de volgende ronde maar.
Dankjé voor je reactie! (:
ReagerenCatootje26 november 2017 om 16:54Bruin bloed kan wijzen op een tekort aan progesteron. Heb het zelf jarenlang gehad. Dit wordt ook wel oestrogeendominantie genoemd, omdat het oestrogeen dan relatief te hoog is ten opzichte van het progesteron. Pilgebruik versterkt die oestrogeendominantie, naast dat hij je lichaam berooft van allerlei voedingsstoffen. Na een miskraam kunnen je hormonen ook van slag zijn. Op internet genoeg te vinden over oestrogeendominantie; ook hoe je dat weer bijstuurt met de juiste voeding en natuurlijke middelen.
Goed voor je lichaam zorgen, liefst ook met wat extra voedingsstoffen, en je hormonen in balans brengen verkleint ook de kans op een miskraam en komt de gezondheid van je toekomstige kindje ten goede.
Reageren