Zoeken Vraag het forum

Lichtebloeding sinds ovulatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Loesje

Hoi allemaal!

Ik zit al een tijdje met vraagtekens in mn hoofd ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft!

Ik zit sinds juni aan de pil, ik heb het 2 maandne doorgeslikt omdat ik in juli op vakantie ben gegaan. Op 31 juli ben ik netjes ongesteld geworden vervolgens ben ik de 5e dag weer begonnen aan de pil. Ik ben in de eerste week erg laks geweest en al de 3e dag mijn pil vergeten en sindsdien is het erg slordig gegaan met de pil.. maar ondertussen hebben we wel (vaak)gemeenschap gehad. Volgens mijn kalender moest ik rond de 14e mijn ovulatie hebben, dat zou ook moeten kloppen want ik heb de 13e heel erg last gehad van rommeldende buik, hele lichte irritante steekjes in mijn onderbuik en aanhoudende onderrugpijn. Sinds mijn ovulatie heb ik ook hele lichte bloedverlies (bruin slijm achtig, maar af en toe ook donkerrood).

Vervolgens ben ik naar de huisarts gegaan die zei dat ik voor de zekerheid een zwangerschapstest moest doen, daar kwam uit dat het negatief was. Dit heb ik wel gedaan in mijn 2e week van mijn cyclus (veelste vroeg maargoed).

Maar tot slot het bloedverlies is echt minimale geworden laatste 2 dagen echt alleen veegjes. Maar ben wel benieuwd waarom het bijna een weekje heefft geduurd. En sinds 2 dagen heb ik ook last van misselijkheid, emotioneel en nog steeds rugpijn en lichte mentruatie pijn.

Zou het kunnen dat het raak is geweest of komt dit allemaal door mijn lakse pil gebruik.. ik weet het even niet meer. Ben van plan om aankomende week nog een test te doen. Heeeft iemand raad??

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan door het lakse gebruik van de pil komen, maar een zwangerschap is niet uit te sluiten omdat je in de eerste week al een pil was vergeten. Je hebt sowieso te vroeg getest.

Reageren
    Loesje

Is een zwangerschap wel of niet uit te sluiten omdat ik in het eerste week pil(len) ben vergeten?

Reageren
    John (moderator)

Ik schreef:

maar een zwangerschap is niet uit te sluiten

Reageren
Reageer op: Lichtebloeding sinds ovulatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.