Zoeken Vraag het forum

Hevige bloeding 14de dag tekenen ovulatie of vroege menstruatie?!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • mrs.Anonymus

Hallo allemaal,

Alvast mijn excuses voor de details, maar ik wil graag zo duidelijk mogelijk zijn!

Eerst een beetje voorgeschiedenis. Ik heb mijn menstruatie al 9 jaar en heb sindsdien de pil doorgeslikt. Ik heb tijdens de stopweken altijd zeer veel last gehad van buikkrampen, rugpijn en zelfs hoge koorts. Ik wil nu graag zwanger worden en ben vorige maand (13 februari 2016) gestopt met de pil.

Mijn bloeding heeft geduurd van vrijdag 19 februari tot en met dinsdag 23 februari. Nu heb ik precies op de 14de dag van mijn cyclus een hevige bloeding gehad die 3 dagen geduurd heeft.Hierbij waren veel stolsels en helderrood bloed.

Wat denken jullie dat dit kan zijjn? Is het gewoon een heftige doorbraakbloeding geweest of eerder een vroege menstruatie? Heb ik deze cyclus dan wel een eisprong gehad? Vanaf waar kan ik nu rekenen om toch een volgende ovulatie te voorspellen?

Hopelijk hebben jullie antwoorden en/of tips voor me! Alvast bedankt voor het lezen van mijn vraag!

Liefs, Anoniem

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Begrijpelijke vragen, maar niet zo 1-2-3 te beantwoorden.

Je bent in februari gestopt met de pil. Je lichaam gaat dan ontpillen. Dat kan betekenen dat er onregelmatige bloedingen gedurende eerste maanden. Je kunt hierdoor geen cyclus bepalen en dus ook geen eisprong. Dat kan eigenlijk pas als 3 menstruaties hebt gehad. Je zou dan een gemiddelde cyclus lengte kunnen bepalen.
    De bloeding die je hebt gehad lijkt mij te zwaar voor een ovulatiebloeding. Het kan dan dus een doorbraakbloeding zij geweest.

Voor een volgende ovulatie zou je in principe uit moeten gaan van de laatste bloeding, maar het blijft gissen…

Reageren
    Anoniem

Dank u voor uw snelle reactie en duidelijke uitleg! Helaas is afwachten het enige wat ik kan doen, maar het is ook nog erg vroeg natuurlijk.

Groetjes

Reageren
Reageer op: Hevige bloeding 14de dag tekenen ovulatie of vroege menstruatie?!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.