- Anoniem14 februari 2016 om 13:57
Ik heb al een tijdje last van een hard bultje aan de binnenkant van mijn buitenste schaamlip. Het is niet pijnlijk of rood. Ik had het een tijdje terug ook maar toen is hij of kleiner geworden of helemaal weg, dat kon ik niet goed voelen. Wat kan dit zijn? Ik heb wel vaak strakke spijkerbroeken aan, kan dit een oorzaak zijn? Nu ik ongesteld ben en maandverband gebruik zit het ook allemaal wat strakker en ‘niet luchtig.’
Ik heb wel vaker in dat gebied van die dingen zitten, had vroeger ook vaak last van steenpuisten. Maar aangezien het niet rood of pijnlijk is en het er echt in zit..
Ik word er zenuwachtig van. Wat kan het zijn?6 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 februari 2016 om 15:25Het kan een talgbultje zijn. Een onschuldig verschijnsel en in de regel gaan ze ook vanzelf weer weg. als je er veel last van hebt zou je even naar de huisarts kunnen gaan. Die zou er dan wat aan kunnen doen.
ReagerenAnoniem17 februari 2016 om 08:01Hoe lang duurt het voordat het weg gaat? Het zit er nog steeds en volgens mij ook iets groter geworden.. Ik zit er wel steeds aan te ‘pulken’. Heb er verder geen last van of iets maar het lijkt me toch niet dat het wat ernstigs is? Anders was het toch niet weggegaan?
Reageren
En kan de oorzaak van een talgbult zijn dat de doorbloeding niet goed is/strakke kleding?
Bedankt voor je reactie zover.John (moderator)
17 februari 2016 om 12:10Als het een talgbultje is, kan dat wel even duren. Je moet er vooral niet aanzitten. Daar gaat het niet beter van worden. Dan zal het alleen maar groter worden.
Zo ontstaan spontaan door talgophoping in de huid.Je kunt ermee naar de huisarts die kan er dan even naar kijken..en eventueel weghalen
ReagerenCindy12 november 2025 om 08:24Ik heb bovenaan aan de binnenkant van mijn linkse schaamlip een bolletje onderhuids. Het zit er al maanden. Heb ook regelmatig jeuk en dan krab ik niet hard maar doet pijn en voor niet hard te krabben bloed mijn schaamlip snel vind ik. Ik blijf na mijn maandstonden, lichte bloedingen hebben, ook blijven ze soms lang uit.
Reageren
Laatste tijd moet ik veel plassen en nooit het gevoel dat ik uitgeplast ben. Ik heb ook last van mijn ontlasting, ofwel veel diarree, zelf dat ik het niet kan ophouden.
Of moeite om te gaan. Ik voel ook of er zit een stuk darm uit.de laatste weken heb ik veel pijn in de onderbuik.
Het is zoveel dat ik bang ben om naar de dokter te gaan
VAnoniem12 november 2025 om 20:11Goedenavond, Zou u er misschien een foto van kunnen maken? Dan kan ik het beter beoordelen.
ReagerenCaroline14 november 2025 om 17:26Hou eens op #6
Reageren