- Anoniem21 januari 2016 om 18:37
Ok eerst en vooral wil ik zeggen dat ik niks afweet van de vagina, ik ben 19 en maagd dus daarom kan ik niet zeggen wat dit is.
Als ik mijn schaamlippen wegtrek komt er bovenaan een klein plekje tevoorschijn. Ik DENK dat dit mijn clitoris is. Hoewel men zegt dat als je erover wrijft dit je genot geeft of zelfs een orgasme. Dit heb ik niet als ik erover wrijf geeft mij dit eerder een vervelend gevoel geen genot. Dit is dus hete eerste waar ik niet zeker over ben.
Dus ik DENK dat het mijn clitoris is. Als ik dus mijn clitoris een beetje opentrek (ik kan dit een beetje opentrekken. Kan dit?) dan komt er een soort van rood gezwelletje naar buiten (een klein stukje maar). Wat is dit? Ik maak me erg zorgen. Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat er iets in de clitoris zit en dat je die een stukje kunt opentrekken. Ik maak me rrg zorgen dat dit iets is wat er niet hoort te zitten.
Kan iemand me wat meer info geven voor ik naar de dokter trek want ik schaam me teveel om met mijn benen open te liggen
Alvast bedankt
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 januari 2016 om 21:09Het zal inderdaad je clitoris zijn. Het kleine rode “gezwelletje” is dus de clitoris. Dat wat er overheen zit is de voorhuid. Oftewel het clitorishoedje. Als je daar overheen wrijft (clitoris)en je bent opgewonden kan dat inderdaad een orgasme geven. Maar wel alleen als je ook opgewonden bent. Het is ook maar goed dat het “hoedje” opgetild kan worden. Belangrijk bij het schoonhouden van je vagina. Onder het hoedje kan zich namelijk smegma verzamelen.
ReagerenAnoniem22 januari 2016 om 10:28Weet je dit zeker? Erover wrijven geeft namelijk geen genot maar een vervelend gevoel. Dat rode bolletje dat ik een stukje naar buiten kan duwen baart me vooral zorgen. Ik zou niet willen dat dit een kankerbolletje blijkt te zijn
ReagerenJohn (moderator)
22 januari 2016 om 11:55Dat kan, dat het een vervelend gevoel geeft. Het is supergevoelig en als je er iets te hard over wrijft is dat niet prettig. En dat rode bolletje zal beslist je clitoris zijn.
Als je er ongerust over bent, kun je natuurlijk naar de huisarts gaan. Die kan er dan even naar kijken.Zoals je het vertelt, ga ik er in ieder geval van uit de het je clitoris is
ReagerenAnoniem23 januari 2016 om 21:04Bij mij zit dit niet helemaal vanboven zoals io de afbeelding in bijlage maar een stukje lager. Is dit dan nog de clitoris?
ReagerenJohn (moderator)
23 januari 2016 om 21:16Dat kan. Niet iedere vagina ziet er natuurlijk hetzelfde uit.
Reageren
Als je er ongerust over bent, kun je natuurlijk naar de huisarts gaan. Die kan er dan even naar kijken.