Zoeken Vraag het forum

Tussentijdse bloedingen die ik niet kan plaatsen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Ik heb de laatste tijd last van tussentijdse bloedingen ondanks dat ik aan de pil ben. Als ik sochtends vroeg plas dan komt er soms ‘best veel’ bloed uit. Het gaat niet om een hoeveelheid die een tampon nodig heeft maar het gaat wel om meer dan maar een paar kleine vlekjes. De rest van de dag komt er geen bloed meer uit. De ene dag heb ik hier wel last van en de andere dag niet. Ik heb hier nog geen patroon in kunnen ontdekken . Wat wel opvalt is dat het vaker voorkomt als ik seks heb gehad. Als ik hier informatie over opzoek, vind ik vooral informatie over vrouwen die direct na de seks bloeden, maar ik bloed dan pas de volgende ochtend als ik die nacht seks heb gehad. Daarnaast gebeurt het soms ook als ik geen seks heb gehad. De seks en het bloeden zelf zijn overigens niet pijnlijk.

Ik ben al naar de huisarts geweest en die heeft een uitstrijkje bij me afgenomen om te testen op een soa en baarmoederhalskanker. Ik weet eigenlijk zeker dat het geen soa is. De dokter zei ook dat ze de kans klein acht dat ik baarmoederhalskanker heb, omdat ik daar eigenlijk nog te jong voor ben (22 jaar). Tijdens het nemen van het uitstrijkje zag de dokter ook dat ik slijm buiten de baarmoedermond heb zitten waar de meeste vrouwen dit soort slijm alleen aan de binnenkant hebben zitten? Dit zou geen kwaad kunnen maar zou bloeden na seksueel contact eventueel ook kunnen verklaren. Ik vraag me dan alleen af hoe het dan komt dat ik er pas sinds kort last van heb? Ik maak me er steeds meer zorgen om en ik moet nog twee weken wachten tot ik uitslag van de test krijg.
    Ik vroeg me af of iemand anders ervaring heeft met dezelfde klachten en me zo enigszins gerust kan stellen tijdens het afwachten van de uitslag?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)