Zoeken Vraag het forum

Dikke witte afscheiding

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb dikke witte afscheiding. Volgens mij heb ik wel mijn eisprong (gehad gister). Ik draag mirena. Ik merk tijdens de eisprong vage pijn in de liezen en echt op de dag zelf een soort van blaasontsteking pijn ook bij het plassen. 2 weken later word ik ongesteld. De witte afscheiding is heel dik. Ik kan het zo uit mijn vagina “lepelen” met mijn vinger. Het is waarschijnlijk de hoeveelheid van een theelepel. Is dit normaal? Of kan dit een schimmelinfectie zijn? Ik ben op dia’s getest, maar ik las hier op het forum dat weer niet getest wordt op herpes en afscheiding is wel een symptoom..?

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is geen herpes symptoom. Een schimmelinfectie zou kunnen..maar het kan dus ook cervixslijm zijn die vrijkomt tijdens de eisprong..

Reageren
    Anoniem

(nog) even niks aan doen dus…

Reageren
    John (moderator)

Je moet er even op letten of dit alleen maar voor komt rond de eisprong.
    Dan moet je er inderdaad niets aan doen maar is dat heel normaal.

Reageren
    Anoniem

Het houdt nu een paar dagen aan, zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Ik denk dus toch een schimmelinfectie. Heel af en toe heb ik ook pijn in de vagina of clitoris. Kan ik hiervoor zo een tablet gebruiken dat ik haal bij de drogist of moet ik langs de huisarts?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je dan beter even naar de huisarts kunt gaan. Dan weet je in ieder geval zeker wat het is….

Reageren
    Anoniem

ik heb precies hetzelfde gehad en was idd een schimmel.een inwendige tablet en een uitwendige creme en het was binnen twee dagen over.er bestaan ook orale tabletten bij de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik ga morgen de ha bellen. Kan het ook een bacteriele vaginose zijn? Ik ruik de afscheiding niet. Het is wel veel. Ik lees terug dat ik in een eerder bericht de hoeveelheid van een theelepel heb gebruikt dat moest echter eetlepel zijn. De pijn lijkr echt te komen van binnenin, alsof mijn baarmoedermond pijn doet. Van de week ook zeer tijdens het vrijen, als hij dieper in mij is…

Reageren
    Anoniem

bij mij was er geen geur en ook niet echt jeuk eerder pijn en witte afscheiding dus dacht in eerste instantie ook niet aan een schimmel omdat je dan juist jeuk verwacht toch was het wel een schimmel.ik zou idd even langs de huisarts gaan om er zeker van te zijn.

Reageren
    Anoniem

ik zou wel uitkijken met vrijen want op die manier kun je de schimmel ook aan elkaar blijven overdragen dus als het idd een schimmel is kun je beter allebei behandelen daar tegen

Reageren
    John (moderator)

Een bacteriële vaginose zou ook kunnen maar ook een soa is niet perse uitgesloten.
    Beter om inderdaad eerst even naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem

Ik ben 4 weken geleden getest op soa’s ivm de spiraal. Daar kwam niks uit. Ik heb een vaste partner ( 1 jaar)

Reageren
Reageer op: Dikke witte afscheiding
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.