- Anoniem25 augustus 2015 om 22:01
Ik heb dikke witte afscheiding. Volgens mij heb ik wel mijn eisprong (gehad gister). Ik draag mirena. Ik merk tijdens de eisprong vage pijn in de liezen en echt op de dag zelf een soort van blaasontsteking pijn ook bij het plassen. 2 weken later word ik ongesteld. De witte afscheiding is heel dik. Ik kan het zo uit mijn vagina “lepelen” met mijn vinger. Het is waarschijnlijk de hoeveelheid van een theelepel. Is dit normaal? Of kan dit een schimmelinfectie zijn? Ik ben op dia’s getest, maar ik las hier op het forum dat weer niet getest wordt op herpes en afscheiding is wel een symptoom..?
11 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 augustus 2015 om 22:35Het is geen herpes symptoom. Een schimmelinfectie zou kunnen..maar het kan dus ook cervixslijm zijn die vrijkomt tijdens de eisprong..
ReagerenAnoniem26 augustus 2015 om 10:33(nog) even niks aan doen dus…
ReagerenJohn (moderator)
26 augustus 2015 om 10:58Je moet er even op letten of dit alleen maar voor komt rond de eisprong.
Reageren
Dan moet je er inderdaad niets aan doen maar is dat heel normaal.Anoniem27 augustus 2015 om 14:22Het houdt nu een paar dagen aan, zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt. Ik denk dus toch een schimmelinfectie. Heel af en toe heb ik ook pijn in de vagina of clitoris. Kan ik hiervoor zo een tablet gebruiken dat ik haal bij de drogist of moet ik langs de huisarts?
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2015 om 14:58Ik denk dat je dan beter even naar de huisarts kunt gaan. Dan weet je in ieder geval zeker wat het is….
ReagerenAnoniem27 augustus 2015 om 15:04ik heb precies hetzelfde gehad en was idd een schimmel.een inwendige tablet en een uitwendige creme en het was binnen twee dagen over.er bestaan ook orale tabletten bij de huisarts.
ReagerenAnoniem27 augustus 2015 om 15:54Ik ga morgen de ha bellen. Kan het ook een bacteriele vaginose zijn? Ik ruik de afscheiding niet. Het is wel veel. Ik lees terug dat ik in een eerder bericht de hoeveelheid van een theelepel heb gebruikt dat moest echter eetlepel zijn. De pijn lijkr echt te komen van binnenin, alsof mijn baarmoedermond pijn doet. Van de week ook zeer tijdens het vrijen, als hij dieper in mij is…
ReagerenAnoniem27 augustus 2015 om 16:00bij mij was er geen geur en ook niet echt jeuk eerder pijn en witte afscheiding dus dacht in eerste instantie ook niet aan een schimmel omdat je dan juist jeuk verwacht toch was het wel een schimmel.ik zou idd even langs de huisarts gaan om er zeker van te zijn.
ReagerenAnoniem27 augustus 2015 om 16:02ik zou wel uitkijken met vrijen want op die manier kun je de schimmel ook aan elkaar blijven overdragen dus als het idd een schimmel is kun je beter allebei behandelen daar tegen
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2015 om 16:49Een bacteriële vaginose zou ook kunnen maar ook een soa is niet perse uitgesloten.
Reageren
Beter om inderdaad eerst even naar de huisarts te gaan.Anoniem27 augustus 2015 om 16:51Ik ben 4 weken geleden getest op soa’s ivm de spiraal. Daar kwam niks uit. Ik heb een vaste partner ( 1 jaar)
Reageren