Zoeken Vraag het forum

Bobbel in vagina: baarmoederverzakking? (15 jaar oud)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik ben pas 15 jaar oud, maar ik ben bang dat ik een baarmoederverzakking heb.
    Ongeveer een halve centimeter in mijn vagina zit een bobbel ter grootte van een vingertopje, met een klein puntje in het midden.
    Als ik google op ‘baarmoedermond’ en dan naar ‘afbeeldingen’ ga, lijkt dit er heel erg op.
    Zou het een baarmoederverzakking kunnen zijn? Of denkt iemand dat het misschien wat anders is?

Alvast bedankt!

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zal je baarmoeder hals zijn. Afhankelijk van je positie kan je het beter voelen en kijkt het dichterbij.

Reageren
    Anoniem

Maar het is toch niet goed als de baarmoederhals bij de ingang van de vagina zit?
    En nog een vraagje: waar moet de tampon nu precies? Want er zit een ‘gaatje’ in dat bobbeltje waar het mensttuatiebloed ook uit komt, moet de tampon daar in? Wany het lijkt me niet dat een tampon in de baarmoederhals moet.
    Sorry voor de rare vraag.

Reageren
    John (moderator)

De tampon moet gewoon in je vagina. Die moet je niet in je baarmoederhals proberen te stoppen want dan raak je hem wellicht kwijt. Volg de instructies in de verpakking.

Zoals ik al schreef, ligt het aan de houding die je hebt als je gaat voelen.

Reageren
    Anoniem

Mijn vagina is niet gewoon een gat. Het is een gat met daarin helemaal aan het begin een bobbel ter grootte van mijn vingertop (dat kan ik zien als ik zit met mijn knieën omhoog en in een spiegel kijk). En uit die bobbel komt ook mijn menstruatiebloed.

Reageren
    John (moderator)

Als de menstruatiebloeding daar uit komt, is het je baarmoederhals met baarmoedermond. Maar zo dicht bij de uitgang hoort die inderdaad niet te zitten.
    Het is een beetje moeilijk om voor te stellen wat je ziet en voelt. Ik denk dat je er goed aan doet om dan even naar je huisarts te gaan. Die kan dan in ieder geval even kijken wat er nou precies aan de hand is.

Reageren
    Anoniem

Ik heb toch nog een vraagje.
    Stel dat het mijn baarmoedermond is die maar een halve cm diep ligt, kan ik dan wel een tampon gebruiken?
    Op een ander forum heb ik dezelfde vraag gesteld en het antwoord daarop was dat de tampon naast de baarmoedermond moest. Maar ik betwijfel dit…
    Ik wacht liever nog even met naar de dokter gaan.

Reageren
    John (moderator)

De tampon stop je gewoon in je vagina en NIET in je baarmoeder mond. Die komt er inderdaad voor of naast te zitten dan.

Reageren
Reageer op: Bobbel in vagina: baarmoederverzakking? (15 jaar oud)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.