- AnoniemeMeid13 augustus 2013 om 18:43
Hoii,
Ik ben een meisje van 12 en ik heb 2 vragen.
Mijn vagine jeukt al ruim een jaar en er zit af en toe ook welleens wit spul tussen mijn schaamlippen en als ik het weghaal met een vochtig doekje jeukt het nogsteeds vreselijk. Ik weet niet hoe het komt en durf er niet mee naar de dokter te gaan.En de andere vraag is, mijn buitenste schaamlippen zijn best groot (zo’n 5cm lang). Is dit normaal? Ik hoop dat ik met mijn verhaal geholpen kan worden.
Gr. Demi
2 reactiesReagerenklggg13 augustus 2013 om 19:12Hoi schaamlippen zijn bij de een wat groter als bij de ander. Verder heb je of last van een schimmelinfectie wat niet erg is of met gewone afscheiding. Hebben vele vrouwen en is ook ongevaarlijk. aan iets zoals baarmoederhalskanker hoef je absoluut niet te denken want je bent daar veel te jong voor. Daarbij is dit in 95 procent het gevolg van een lang durige hpv infectie die overgedragen wordt door sexueel contact en dan ook nog ns jaren moet blijven zitten. Dus niks om je zorgen over te maken. Misschien eens iemand anders zijn handdoek gebruikt ofzo en zo een schimmel opgelopen hebben.
ReagerenAnoniemeMeid13 augustus 2013 om 19:31Bedankt voor de reactie. Ik dacht idd aan een schimmelinfectie, toch doe ik om de dag douchen en goed mijn vagina afspoelen met lauw water en dingen zoals bijvoorbeeld Lactacyd word afgeraden had ik gelezen.
Reageren