Zoeken Vraag het forum

schimmelinfectie vraag

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anomiepje

Ik heb nu sinds een tijdje een schimmelinfectie waar ik natuurlijk snel van af wil. Ik heb een schimmelcreme die voor voeten en alles is maar kan ik die op op mijn vagina gebruiken?

ook zou ik graag willen weten of er iets bestaat zoals chronische schimmelinfectie want het komt bij mij vaak terug

12 reacties
    Reageren

Medicijnen bij candida

Een schimmelinfectie gaat meestal vanzelf over.

Bij erg hinderlijke afscheiding of branderigheid kunt u een schimmelbestrijdend middel in de vagina aanbrengen: een vaginale tablet (clotrimazol) of een vaginale capsule (miconazol).
    Bij jeuk aan de schaamlippen kunt u daarnaast een schimmeldodende crème aanbrengen op de schaamlippen.

Het duurt enkele dagen voordat de klachten overgaan. Soms is het nodig de medicijnen iets langer te gebruiken. U kunt deze tabletten of crème ook tijdens de zwangerschap gebruiken.

Terugkerende schimmels

Komen de schimmelinfecties steeds terug? Bespreek dan met uw huisarts wat de verdere aanpak is. Er zijn twee mogelijkheden:

U kunt drie tot zes maanden lang, één keer per maand een vaginale tablet of capsule gebruiken. Neem de tablet of capsule op de vijfde dag na het begin van de menstruatie. U heeft dan minder kans op schimmelinfecties, maar ook deze behandeling garandeert niet dat de schimmel wegblijft.
    Een andere mogelijkheid is dat u alvast een recept meekrijgt, zodat u een terugkomende schimmelinfectie direct kunt behandelen.

Bron:
    http://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-candida

Reageren
    anomiepje

Bedankt voor de reactie. Het is zo dat ik voor deze keer het echt 2 jaar lang heb gehad. ze gaan bij mij dus duidelijk niet vanzelf over.

Reageren
    anomiepje

ik heb de capsules gehad maar nog nooit de creme

Reageren
    Lana

Hai, ik vind dat de capsules effectiever zijn dan de crème, maar je zou het kunnen proberen. Wat ook helpt is een tampon in gewone witte volle yoghurt dopen en die vaginaal inbrengen. Het is een beetje een geklieder maar de yoghurt helpt om de zuurtegraad in de vagina weer in balans te krijgen.

Groetjes

Reageren
    anomiepje

dankje lana voor je reactie en werkt dat echt?
    het lijkt me een beetje raar XD

Reageren
    Lana

Hoi, de koude yoghurt werkt verkoelend en stilt tijdelijk de jeuk. Ik heb het vroeger vaak gebruikt en bij mij hielp het wel in noodgevallen, maar het beste hielp toch de capsules. Verder geen synthetisch ondergoed of strings dragen maar gewone katoenen slips. Ook strakke jeans en panty’s kunnen de schimmel weer triggeren.

Groetjes Lana

Reageren
    loes

KIJK hier heb ik dus echt wat aan!!!

Ik draag alleen maar hele strakke broeken waar ik geen lucht in krijg en pantys. Dit verklaard echt een hoop! dankje.

Reageren
    Lana

Dat waren bij mij in ieder geval de boosdoeners. Ik draag nu gewone katoenen slips (misschien niet supersexy, maar jammer dan) en zo goed als nooit meer een panty. Tegenwoordig kan ik wel weer strakke jeans dragen maar strings heb ik afgezworen.

Succes!

Reageren
    loes

naja jammer dan maar van me ondergoedjes 😛

ik ben liever hier van af

Reageren
    Lana

Dat dacht ik destijds ook 😉

Reageren
    lotte

ik ben door een goede vriend na jaren eindelijk van mijn jeuk en schimmel afgeholpen, op homeopatisch wijze, is ook nooit meer teruggekomen

Reageren
    Mod

Het is niet toegestaan om je email adres op de site te plaatsen. Dit heb je nu al bij meerdere topics gedaan. Ik heb je adres verwijderd. Als je je kennis wilt delen met anderen, doe dit dan via het forum, waar het voor bedoeld is. Als ik merk dat je weer je email adres plaatst, blokkeer ik je. Je bent bij deze gewaarschuwd!

Reageren
Reageer op: schimmelinfectie vraag
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.