Zoeken Vraag het forum

Re:

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Vocht rond eierstok, hcg en echo

Zaterdag ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. Volgens de berekeningen zou ik nu op de 6 weken zitten. Ik had hiervoor al zo’n 10 dagen last van mn rechterschouder en had lichte steken in mn onderbuik. Vooral aan mn linkereierstok. Maandag en ik bijde huisarts geweest, die dacht aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dus moest ik direct naar t ziekenhuis.
    In het ziekenhuis hebben ze een echo gemaakt, er was niets te zen in mn baarmoeder, alleen een beetje verdikte slijm. En vocht rond mijn linkereierstok. Omdat er uit het bloedonderzoek bleek dat het hgchormoon boven de 2000 was heeft de doter besloten een kijkoperatie te doen. Dit hebben ze direct gedaan. Bleek dat er vocht om mijn eierstok te zijn maar verder niets ongewoons. Alles zag wr gezond uit. Het vocht is weggezogen en ik ben de volgende dag naar huis gestuurd. Heb pas over 2,5 weken weer een afspraak gekregen om weer een echo uit te voeren. Nu bijna 3 dagen na de operatie heb ik last van mn ribben, mn wonden en mn rechterschouder. Volgens de dokter is dit normaal na een kijkoperatie. Dit geloof ik best, maar ik ben als de dood dat er toch iets mis is. Waarom pas over 2,5 week? En op de echo haddenze toch echt wat moeten zien? Waar kwam dat vocht vandaan? Al deze vragen had ik natuurlijk ook aan mijn dokter kunnen vragen maar ik ben helaas niet zo adrem en heb tegenwoordig minder lef als eerst.

Misschien handig om erbij te vertellen dat ik 2 jaar geleden bij 27 weken zwangerschap de baby ben verloren. Het hartje is gestopt zonder een duidelijke reden. (Zwangerschapsdiabetes?) en weer een jaar daarvoor kreeg ik een mislraam met 12 weken.

Wat is nou verstandig om te doen? Afwachten? Als ik op internet zoek, krijg ik de vreselijkste dingen te lezen over vocht bij eierstokken enz.
    Help! Graag wat advies?

1 reactie
    Reageren
    dokterK

Dat is lastig. Het belangrijkste is vertrouwen op jezelf. Als je niet vertrouwt, toch maar weer aan de bel trekken, liever een paar keer te vaak dan 1 keer te weinig. Je kan ook afspreken met jezelf; ik kijk het nog 3 dagen aan, als het dan niet weg is; ga ik weer naar de arts.

Reageren
Reageer op: Re:
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.