Zoeken Vraag het forum

Al 2 maanden plekje vulva & irritatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rmusical

Een maand of 2 geleden tijdens douchen een klein schaafwondje ontdekt vlak naast mijn plasgaatje boven de ingang van mijn vagina. Dit een paar weken aangekeken en daarna toch even aan de huisarts laten zien. Die zei zal misschien door je nagel komen maar ziet er verder oke uit. Na een paar weken afwachtten toch nog eens na laten kijken. Het was gelukkig iets minder geworden, maar ze zei het is een plek waar t wel een tijd kan duren voor het geneest.

Ook een uitstrijkje voor de zekerheid gemaakt omdat ik zenuwachtig was. Uitslag goed.
    De afgelopen weken is het plekje steeds lichter geworden en iets kleiner, maar de jeuk en irritatie nemen juist toe. Geen extra afscheiding of bloed. Alleen jeuk en irritatie. Het plekje zelf is iets pijnlijk als ik er iets afveeg of op druk. Omdat ik zo bang was doorverwezen naar de gynaecoloog en heeft mij een zalf gegeven voor eventueele ontsteking ( locoid ). Dit smeer ik nu 6 dagen en de jeuk is er nog steeds. Maak me ernstige zorgen omdat het niet weggaat. Als ik haar vraag of mijn klachtten kunnen passen bij vulvakanker of schaamlipkanker krijg ik daar geen duidelijk antwoord op,maar ze zegt maak je geen zorgen. En dat is juist wat ik wel doe. Ik maak me mega zorgen om het plekje dat niet weg wil ( ook al ziet het er beter uit dan 2 maanden geleden ), en de jeuk komt en gaat. Soms uren wel, dan weer uren niet. Het is er niet continue. Zijn er meer mensen die dit al lange tijd hebben, of is er iemand wie dit bekend klinkt. Ik probeer vooral de angst voor iets ergs kwijt te raken, maar dat lukt me maar niet, ook al zeggen de artsen dat ik me daar niet zo.n zorgen over moet maken. Heel erg bedankt alvast. ( ik zal een foto meesturen. Sorry daarvoor )

( ps, ik ben 47 jaar, en vroeg me af of dit soort plekjes, een open wondje is t nooit geweest, en jeuk ook bij pre overgangsklachtten kunnen horen ).

Groeten een angsthaasje.

3 reacties
    Reageren
    Suus

Hoi,

Je bij de gynaecoloog geweest en vraagt nu eigenlijk een second opinion op een forum waar geen artsen zijn.

Is dat logisch,vind je zelf?

Als je dan de kunde van je gynaecoloog in twijfel trekt, vraag dan een andere gynaecoloog wat die er van zegt. Kijk even bovenaan deze pagina, daar wordt verwezen naar een site waar wel artsen zijn en wel speciaal voor “vrouwen problemen”. Persoonlijk zou ik daar advies vragen.

Reageren
    Rmusical

Ik trek de kunde van mij gynaecoloog helemaal niet in twijfel.  Ik ben gewoon heel erg bezorgt omdat het na zo.n lange tijd niet overgaat.  En dus ben ik heel erg benieuwd wat andere mensen denken bij het lezen van mijn verhaal of het zien van het plekje op de foto.  Dus ik hoop dat er misschien mensen zijn die dit herkennen op de foto hier iets over kunnen zeggen wat het bij hun was, of dat het over is gegaan. Daar heb ik op dit moment erg behoefte aan.

Reageren
    Rmusical

Is er helemaal niemand die dit verhaal herkent ?. Ik zou er zo graag over willen praten met mensen die soortgelijke klachtten hebben ervaren. Ik ben benieuwd wat zei ervaren hebben.

Reageren
Reageer op: Al 2 maanden plekje vulva & irritatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.